مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان نگاه رهبرانقلاب را راهبرد مسئولان فرهنگی کشور عنوان کرد و افزود: مسئولان نباید فرهنگ را با سلیقه و آمال خود به پیش ببرند.
کد خبر: ۸۵۶۶۱۹۵
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با حضور در قرارگاه مشترک راهیان نور شمالغرب کشور در سنندج، از مرکز جهاد رسانه ای شهید رهبر بازدید کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران از تدوین سند چشم انداز ده ساله سازمان، اهمیت راهیان نور در تقویت گفتمان انقلاب اسلامی، لزوم توجه به زیرساخت های استان و ضعف برنامه های فرهنگی در کردستان سخن گفت.

صفی یاری درابتدا ضمن خوشحالی از حضور در مرکز جهاد رسانه ای شهید رهبر، به بیان نکاتی در خصوص حوزه فرهنگی کردستان پرداخت.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی کردستان، فضای فرهنگی استان را خاص و از جهتی دیگر بکر توصیف کرد و گفت: کردستان صحنه مستقیم دفاع مقدس بود و مقام معظم رهبری هم در سال ۸۸ در این بخش ورود و به صراحت مطالباتی داشتند.

وی با تأکید بر لزوم جهش در حوزه فرهنگی کشور افزود: زمانی که ما نتوانیم فضا را مدیریت کنیم این فرصت ها را دشمن مدیریت می‌کند و از همه جهت به نفع خود به پیش می برد.

صفی یاری تصریح کرد: حوزه فرهنگ نیازمند واکاوی و آسیب شناسی تخصصی است و اگر واقع بینانه به این مسائل نگاه کنیم می بینیم در وضعیت مطلوبی نیستیم.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه دشمن در جبهه فرهنگی موفق عمل کرده است، گفت: کشورهایی که تاب دیدن موفقیت های جمهوری اسلامی ایران را ندارند امروزه در جبهه فرهنگی سنگر به سنگر بدنبال فتح کشور هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: ما به یک نگاه مستمر و دائمی در بحث تزریق خوراک انقلاب و گفتمان رهبری و دفاع مقدس نیازمندیم.

نگاه رهبری راهبرد حوزه فرهنگی کشور است

حجت‌الاسلام صفی یاری نگاه رهبرانقلاب را راهبرد مسئولان فرهنگی کشور عنوان کرد و افزود: مسئولان نباید فرهنگ را با سلیقه و آمال خود به پیش ببرند، امام خامنه‌ای در ادریبهشت معطر نقشه ی راه کرد و کردستان را تا ابد مشخص کردند.

وی به تحولات کردستان پس از سفر رهبرمعظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ما بیش از ۵۰ پروژه را در این پنج سال کار کرده ایم و در این طرح ها برای همه ی شهرستان های استان مجتمع نور احداث کرده ایم و در آینده ای نزدیک مجتمع هگلان نیز احداث می‌شود.

صفی یاری تقویت راهیان نور را ضروری دانست و گفت: در این راه همه دستگاه های مرتبط بدون هیچ کم کاری باید فعالیت کنند تا به نتیجه مطلوب برسیم.

این مسئول فرهنگی جهش اساسی در حوزه فرهنگ کردستان را ضروری دانست و گفت: در این راه به ایجاد انگیزه نیاز داریم و خود مسئولین ما ابتدا باید این اندیشه را داشته باشند.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی مسئولان کردستان فرهنگ نیست، بیان داشت: قداست راهیان نور و دفاع مقدس باید حفظ شود.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: وجب به وجب خاک کردستان صحنه دفاع مقدس است و نیاز داریم راهیان نور را در جهت تقویت گفتمان انقلاب اسلامی ساماندهی کنیم.

وی گفت: نکته‌ای که مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی تأکید کردند این است که فرهنگ در کشورمان در اولویت نیست و لازم است این نگاه تغییر کند.

صفی یاری در پایان افزود: در کردستان جدای از اینکه فرهنگ در اولویت نیست، در واقع از این بستر بهره سیاسی و جناحی می‌شود.

ارسال نظرات