دولت با اقدامات متناسب جلوی ورشکستگی را بگیرد، با ارائه کمک ها یی شرکت ها بتوانند سر پای خود بایستند، دولت بتواند به نوعی دل صنعتگر و بخش خصوصی را درگیر پروسه ای که به نوعی با بدنه جامعه در ارتباط است مرتبط سازد.
کد خبر: ۸۵۶۵۸۸۵
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵

اسماعیل صالحی استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: بخش خصوصی عینک خود را تغییر دهد تا بتواند با این تغییر، نگاهی ملی داشته باشد، بخش خصوصی در خیلی از غالب های عملیاتی رنج می برد ومشکلات بسیاری برای چرخاندن چرخ اقتصادی خود دارد.

وی افزود: از جمله مشکلات اساسی می توان به گران شدن حامل های انرژی، بالا رفتن هزینه ها، عدم درآمدزایی متناسب با هزینه وخدمات اشاره کرد که بخش خصوصی را  فلج ساخته است ومسبب ورشکستگی شان می شود؛ دولت با اقدامات متناسب جلوی ورشکستگی را بگیرد، با ارائه کمک ها یی شرکت ها بتوانند سر پای خود بایستند، دولت بتواند به نوعی دل صنعتگر و بخش خصوصی را درگیر پروسه ای که به نوعی با بدنه جامعه در ارتباط است مرتبط سازد.

 اقتصاد دان در خاتمه اشاره کرد: بخش خصوصی جاذب نیروی کار است که نارضایتی اش به بخش اجتماع منتقل شده و کارخانه و واحد تولیدی نمی تواند درآمدی برای کارگر در نظر بگیرد، لذا کارگر را بیکار ساخته و منجلاب بیکاری او را در خود با آسیب های فراوان اش غرق می سازد.

ارسال نظرات