امام جمعه بهاباد:

توسعه تعاونی‌ها لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است‌

امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه توسعه تعاونی‌ها لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: اقتصاد تعاونی مهمترین عامل کاهش نرخ بیکاری در جامعه است.
کد خبر: ۸۵۶۵۸۴۷
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد: حجت‌الاسلام سیف‌الله دهقانی بعد از ظهر دیروز در دیدار با رئیس و کارکنان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهاباد، اظهار داشت: در عرصه تعاونی‌ها قدم‌های خوبی برداشته شده و مسئولان باید با حمایت از تعاونی‌ها بین افراد کم‌برخوردار و سرمایه‌گذار تعادل ایجاد کنند.

امام‌جمعه بهاباد بیان کرد: تعاون و همکاری یکی از توصیه‌های اسلام است که سبب شکوفایی، وحدت و یکدلی در عرصه‌های اجتماعی می‌شود و گام مهمی در جهت نهادینه‌شدن اقتصاد مقاومتی به‌حساب می‌آید.

دهقانی افزود: بخش تعاون یک فرصت برای ایجاد اشتغال در کشور است و همه دستگاه‌ها باید به این بخش اقتصادی کمک کنند تا شاهد رشد و پویایی هرچه بیشتر آن باشیم.

وی بر ایجاد اشتغال برای جوانان از سوی تعاونی‌ها تاکید کرد و گفت: با ایجاد شرکت تعاونی‌ها و پرداخت تسهیلات زمینه اشتغال در جامعه فراهم می‌شود و نرخ بیکاری به صورت واقعی کاهش می‌یابد.

امام جمعه بهاباد از کمیته امداد و بهزیستی که در زمینه اشتغال با پرداخت وام اشتغال و خودکفائی سبب توانمند‌سازی نیازمندان می‌شوند تقدیر‌ کرد و افزود: کمیته امداد و بهزیستی خدمات خوبی را به اقشار نیازمند انجام داده‌اند.

علی‌اصغر نوری شادکام رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان بهاباد هم در این دیدار با تبریک و گرامی‌داشت هفته تعاون با اشاره به اینکه تعاون یک ایده و روش کاری برای ایجاد اشتغال پایدار و رسیدن به سطحی از رفاه و آسایش در جامعه است، گفت: بخش تعاون در شهرستان باید ترویج و توسعه یافته و این امر با حمایت مردم و مسئولان محقق می‌ شود.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به جایگاه مطلوب تعاون در شهرستان ترویج فرهنگ تعاون نهادینه و مورد توجه قرار گیرد، به تشکیل تعاونی‌های نوع جدید اشاره کرد و افزود: تشکیل تعاونی‌های نوع جدید از جمله دانش‌بنیان فراگیر و توسعه عمران و خدمات فنی و مهندسی و فرآیند محصولات منطقه از جمله گیاهان دارویی و باغی در قالب بخش تعاونی، می‌توانند در پیشرفت اقتصادی کشور موفق و موثر باشند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بهاباد گفت: 72 تعاونی با بیش از یک هزار و 800 نفر عضو و با سرمایه اولیه‌ای بالغ بر شش میلیارد ریال در شهرستان بهاباد مشغول فعالیت هستند که این تعاونی‌ها زمینه اشتغال 450 نفر را فراهم کرده‌اند.

وی گفت: همزمان با هفته تعاون و به صورت نمادین سه طرح تعاونی، کشاورزی و خدماتی با سرمایه‌گذاری بیش از 10 میلیارد ریال و اشتغال 15 نفر در بهاباد افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

ارسال نظرات