خبرهای داغ:
حجت الاسلام اسلامی بیان کرد: علم آموزی از توصیه های اکید اسلام است و طلاب حوزه های علمیه باید با الهام از آموزه های دینی در علم آموزی و تحصیل سرآمد دیگران باشند.
کد خبر: ۸۵۶۵۸۰۳
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج ازتاکستان، حجت الاسلام علی اسلامی نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری، در آئین گشایش کلاس های حوزه علمیه شهرستان تاکستان که در مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: آغاز سال تحصیلی نوید بخش علم آموزی و حرکت در مسیر دانش پژوهی است و باید از این فرصت بخوبی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: حوزه های علمیه نقش مهمی در تربیت علمای دینی و مبلغان مذهبی دارند و از ابتدای شروع سال تحصیلی باید کسب علم و دانش در علوم مذهبی با جدیت آغاز و دنبال شود، علم آموزی از توصیه های اکید اسلام است و طلاب حوزه های علمیه باید با الهام از آموزه های دینی در علم آموزی و تحصیل سرآمد دیگران باشند.

این مسئول بیان کرد: با مرور تاریخ ارزشمند گذشته در حوزه دینی در می یابیم که بسیاری از شخصیت ها برجسته و مجتهدان و مراجع تقلید که توانستند در جهان تاثیرگذار باشند در همین مدارس علمیه و حوزه ها تحصیل کردند و علم آموزی را فرا گرفتند لذا باید جایگاه حوزه ها مورد توجه و تکریم قرار گیرد و از این ظرفیت بخوبی استفاده شود.

اسلامی تاکید کرد: لازم است طلاب جوان بدانند که در دوران تحصیل توجه به تقویت بنیه علمی مهم است و ضمن مطالعه زندگی نامه برخی چهره های شاخص مانند امام راحل، آیت الله علامه طباطبایی، شیخ انصاری، علامه حلی و آیت الله بروجردی ها و فقهای دیگر دانش آموخته مدارس حوزه های علمیه بودند.

وی با اشاره به جایگاه ولایت در نظام اسلامی تصریح کرد: ولایت فقیه از اصول اساسی نظام است که اگر از آن تبعیت کنیم و جایگاهش را تقویت و حفظ کنیم از بسیاری از ناملایمات و توطئه های دشمنان عبور کرده و به سلامت به سرمنزل مقصود برسیم.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری یادآورشد: انقلاب اسلامی، پیروزی در دفاع مقدس، عبور از توطئه ها و فتنه های دشمنان داخلی مرهون هدایات رهبری و تقویت جایگاه ولایت است و جمهوری اسلامی با حرکت در مسیر ارزشها به یاری خداوند به اهداف والای خود خواهد رسید.

امام جمعه تاکستان اظهارداشت: باید قدردان وجود رهبری در کشور باشیم و هر بار که ایشان توصیه و فرمایشاتی دارند پیش بینی آینده و حال در آن دیده شده و سرمشق و چراغ راهی برای حرکت مردم و مسئولان بشمار می رود که کشتی انقلاب را می تواند به سرمنزل مقصود رهنمون باشد.

وی گفت: شاید چون همیشه در کنار نعمت ولایت هستیم به ابعاد تاثیرگذار بیانات رهبری در خارج کمتر توجه می کنیم اما باید دانست بیانات رهبری زیر ذره بین همه دول استکباری و غربی است و کلمه به کلمه آن را تجزیه و تحلیل می کنند و اقتدار امروز نظام مرهون رهبری است.

اسلامی با اشاره به بیانات اخیر مقام عظمای ولایت در جمع اعضاء مجلس خبرگان تصریح کرد: سخنان رهبری در این دیدار تمام مراکز تصمیم گیری غرب را به وحشت انداخت و تکاپوی آنها نشان می دهد ولایت فقیه خواب دشمنان را آشفته کرده و موجب بیداری وهوشیاری ملت و مسئولان شده است.

7001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها