موید حسینی‌صدر نماینده حامی دولت در مجلس: اکثر این هیات‌مدیره‌ها با سفارش و توصیه افراد با نفوذ آمدند و مدیریت کشور تحت نفوذ این افراد خاص است و به همین خاطر تحت مدیریت‌های خاص مدیریت می‌شود
کد خبر: ۸۵۶۵۷۴۰
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، موید حسینی‌صدر نماینده حامی دولت در مجلس درباره صنعت خودروسازی کشور گفت: تولیدات داخلی ما از نظر کیفیت هم چیزی در چنته ندارند و تولیدات آن‌ها ۳۰ سال از تولیدات روز دنیا عقب‌تر است. چنین چیزی به هیچ‌وجه شایسته کشور و مصرف‌کننده ما نیست. در حالی که اگر خودروسازی ما اصولی پیشرفت می‌کرد امروز ما تولیداتی را داشتیم که حداقل در سطح متوسط تولیدات روز دنیا بود که متاسفانه چنین نیست.

وی ادامه داده: حال باید بررسی کرد و دید که اشکال کجاست؟ اشکال در ترکیب هیات مدیره شرکت‌های خودروسازی است. اکثر این هیات‌مدیره‌ها با سفارش و توصیه افراد با نفوذ آمدند و مدیریت کشور تحت نفوذ این افراد خاص است و به همین خاطر تحت مدیریت‌های خاص مدیریت می‌شود. طبیعتاً این مساله با شایسته‌سالاری تفاوت دارد و زمانی‌که این اتفاق می‌افتد، افراد شایسته از مدیریت باز می‌مانند و مجبور می‌شوند به سراغ کارهای دیگری بروند. در واقع با این کار هم عدالت زیر پا گذاشته می‌شود و هم باعث عدم توسعه‌یافتگی در کشور و به ویژه صنایع مهمی مانند خودروسازی می‌شود.

بیهوده نیست که بعد از سه دهه حمایت مستقیم از این بخش، خودروسازی کماکان نیازمند یاری دولت است و هنوز نتوانسته روی پای خود بایستد. این‌که مردم را مجبور به مصرف یک کالای خاص کنیم، روا نیست و قانون هم دولت‌ها را ملزم به دفاع از حقوق مصرف‌کننده کرده است. به اندازه کافی خودروسازی در داخل حمایت شده است. ۳۰ سال است بازار انحصاری دارند و دولت‌ها به هر قیمتی از آن‌ها حمایت کردند.

 امروز بعد از ۳۰ سال نوبت به حمایت از مصرف‌کننده هم رسیده است. مسلماً اگر می‌خواهیم از تولید داخل حمایت کنیم، باید کیفیت را بالا ببریم و در سطح استانداردهای جهانی، چه به لحاظ کیفیت و چه به لحاظ قیمت، تولیدات خود را به بازار عرضه کنیم.

 درواقع باید زبان خود را به زبان مشتری‌مداری تبدیل کنیم. راه‌حل کوتاه‌مدت آن آزادسازی واردات و ادغام خودروسازهای فعلی و تشکیل یک خودروساز واحد که از نوآوری و تکنولوژی روز استفاده می‌کند، است که می‌تواند هم از تولیدکننده و هم از مصرف‌کننده حمایت کند.

ارسال نظرات