خبرهای داغ:
فرماندار سروستان از تشکیل تعاونی‌های فراگیر روستایی در تمام روستاهای این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۵۴۷۵
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از سروستان، سلیمان کرمی در همایش تعاونی‌های برتر این شهرستان، با تبریک هفته تعاون به فعالان این عرصه، اظهار داشت: تعاون ریشه در فرهنگ اسلامی دارد و به‌عنوان نماد مشارکت عمومی در توسعه فراگیر و جزو ارکان اصلی اقتصاد ما در قانون اساسی است.

وی افزود: بخش تعاون در مقایسه با دو رکن قانونی دیگر یعنی بخش خصوصی و دولتی در توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها آثار ویژه‌ای دارد و در تحرک طرح‌های اقتصادی نقش ایفا می‌کند و در عین برخورداری از خصوصیات و مشخصه‌های یک واحد اقتصادی دارای ارزش‌های دینی است.

کرمی با اشاره به اینکه کار تعاونی به مردم ایمان، خودآگاهی، اعتماد به ‌نفس، شکیبایی و استقامت می‌دهد ادامه داد: تعاونی‌ها فقط در فعالیت‌های اقتصادی کاربرد ندارند بلکه با همکاری‌های متقابلی که شکل می‌گیرد موجب ایجاد یگانگی و وحدت می‌شوند که این امر یگانگی رشد و توسعه را به همراه دارد.

فرماندار سروستان گفت: بعد از گذشت 80 سال از آغاز فعالیت تعاونی‌ها، این بخش هنوز نتوانسته موفقیتی کسب کند البته با سیاست‌هایی که دولت یازدهم دنبال می‌کند و با پرداخت تسهیلات و حمایت‌های لازم، امیدواریم شاهد پویایی هرچه بیشتر بخش تعاون به‌ویژه در سطح روستاها باشیم.

وی ادامه داد: در سطح این شهرستان علاوه‌ بر راه‌اندازی شرکت تعاونی توسعه و عمران سروستان، مراحل آخر ثبت شرکت‌های تعاونی فراگیر در هر یک از روستاهای این شهرستان نیز در حال انجام است.

کرمی افزود: تشکیل این تعاونی فراگیر روستایی علاوه‌ بر استفاده از ظرفیت‌های روستاها می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد اشتغال شود و از محرومیت مناطق دورمانده از توسعه و مهاجرت جامعه‌ روستایی به شهر بکاهد.

فرماندار سروستان تأکید کرد: هر دهیاری که بتواند مسیر سرمایه‌گذاری و اشتغال را با همکاری و مشارکت مردم در روستای خود فراهم کند، مورد تشویق قرار خواهد گرفت.

وی با برشمردن ظرفیت‌های شهرستان سروستان از جمله نزدیک بودن به مرکز استان فارس و فرودگاه بین‌المللی، عبور خط ریلی و جاده ترانزیت و ظرفیت‌های بالقوه بسیار در بخش‌های مختلف گردشگری، صنعت و کشاورزی و رایزنی با سرمایه‌گذاران متعدد داخلی و خارجی، گفت: امیدوارم با شرایطی که پس از تحریم در حال محقق شدن و اعتمادی که در حال شکل‌گیری است بتوانیم فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان ایجاد کنیم.

به گزارش فارس، این جلسه که با حضور معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس و جمعی از تعاون‌گران صورت گرفت از چند تعاونی برتر این شهرستان تقدیر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها