خبرهای داغ:
در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر ملی

تعاونی مرزنشینان اشکنان رتبه برتر ملی را از آن خود کرد

تعاونی مرزنشینان بخش اشکنان لامرد توانست رتبه برتر تعاونی ملی را از آن خود کند.
کد خبر: ۸۵۶۵۴۷۱
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از اشکنان، بازرس اتحادیه تعاونی‌های مرزنشینان کشور  در مراسم تجلیل از تعاونی برتر ملی در بخش اشکنان این شهرستان اظهار داشت: تعاونی مرزنشینان اشکنان با رعایت تمام شاخص‌های صادراتی توانست از میان 520 تعاونی فعال در سراسر کشور رتبه برتر تعاونی ملی را از آن خود کند.

محمد انصاری اشتغال‌آفرینی، صادرات و واردات، تهیه کالاهای اساسی برای استفاده سهامداران و حضور مؤثر در همایش‌های کشوری را ازجمله شاخصه‌های موفقیت تعاونی مرزنشینان اشکنان ذکر کرد.

وی گفت: در حال حاضر تعاونی‌های فارس در میان 17 استان مرزی کشور پس از خراسان رضوی توانسته‌اند رتبه دوم صادرات را از آن خود کنند و سالانه بیش از 40 میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشته باشند.

همچنین حسین حیدری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مرزنشینان استان فارس تصریح کرد: درعین‌حال گسترش قاچاق کالا در مرزها، تعاونی‌های مرزنشینان با همکاری و همیاری دولت توانسته بیشترین صادرات و واردات را در سال داشته باشد و صادرات 40 میلیون دلاری تعاونی‌های مرزنشینان در استان فارس گواه این موفقیت است.

 بخشدار مرکزی لامرد نیز به نمایندگی از فرماندار لامرد با تبریک افتخار دستیابی تعاونی مرزنشینان اشکنان به‌عنوان تعاونی برتر ملی بیان داشت: رقابت تعاونی‌ها در شهرستان لامرد باعث رونق گرفتن گمرک این شهرستان شده که در سه ماه گذشته بیش از 40 هزار و 500 تن کلینکر به ارزش 4 میلیارد و 250 میلیون تومان،20 هزار تن سیمان به ارزش 2 میلیارد و 510 هزار تومان و یک هزار و 740 تن گچ از شهرستان لامرد به کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر شده است.

اسماعیل رستگار ادامه داد: گمرک لامرد توانسته است بیش از 25 میلیون دلار صادرات غیرنفتی را به ثبت برساند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لامرد با اشاره به فعال بودن 300 شرکت تعاونی در این شهرستان از راه‌اندازی مجموعه بزرگ ورزشی کارگران لامرد به ارزش 2 میلیارد تومان شامل استخر سرپوشیده و مجموعه رفاهی تا دو ماه آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: با تلاش‌های مسئولان و همراهی نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار لامرد، شورای حل اختلاف کارگری این شهرستان نیز راه‌اندازی شده است که کارگران دیگر نیازی به مراجعه به شهرستان لار را ندارند.

احمد اخلاقی با اشاره به سهم 25 درصدی تعاونی‌ها در اقتصاد اضافه کرد: فعالیت‌های تعاونی‌های شهرستان لامرد باعث رونق و گسترش صادرات از طریق گمرک فارس شده است تا جایی که این تعاونی‌ها بیشترین سهم را در صادرات و واردات این استان به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش فارس، در ادامه این مراسم با اهدای لوح سپاس از محمد حسن‌پور مدیرعامل تعاونی مرزنشینان اشکنان به‌عنوان تعاونی برتر ملی تقدیر و هدایایی به‌رسم یادبود به دیگر تعاونی‌های برتر شهرستان لامرد اهدا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها