خبرهای داغ:
هاجری خبر داد:

احداث نخستین باغ موزه قرآن در شیراز/ از تجربه کشورهای اسلامی الگوبرداری می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز از احداث نخستین باغ موزه قرآن در شیراز خبر داد و گفت: برای احداث این موزه از تجربه باغ موزه‌های قرآن کشورهای اسلامی استفاده خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۶۵۴۶۸
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، محمدرضا هاجری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز از احداث باغ موزه قرآن در سومین حرم اهل بیت(ع) خبر داد و گفت: نخستین باغ موزه قرآن شیراز در بلوار چمران احداث می‌شود.
وی با بیان اینکه این باغ هم‌اکنون مشخص شده است و نزدیک به معالی‌آباد قرار دارد، افزود: این باغ موزه ویژه عموم مردم احداث می‌شود تا بتواند خدمات‌رسانی به اقشار مختلف کند.
هاجری با یادآوری اینکه احداث این باغ موزه به عهده معاونت فرهنگی شهرداری شیراز قرار گرفته است، گفت: بنا شده است این معاونت از بودجه‌های قرآنی که در اختیار دارد، این باغ موزه را به ثمر برساند.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: در این باغ موزه از نمادهای قرآنی، درختان و گیاهان قرآنی، غذاهای قرآنی و همچنین ماکت قصص قرآنی مانند کشتی حضرت نوح(ع) و غیره استفاده خواهد شد.
وی بیان کرد: چنین باغی در مالزی و ترکیه و برخی از کشورهای اسلامی وجود دارد که از تمام این‌ها به‌عنوان یک تجربه برتر استفاده خواهد شد تا بتوانیم یک باغ شکیل را برای تمام علاقه‌مندان به ساحت قرآن احداث کنیم.
هاجری تأکید کرد: این باغ موزه قرآنی در واقع هم تفرجگاه و محل تفریح مردم خواهد بود و هم پیام‌های قرآنی را به شیوه‌های متعدد به تمام اقشار مختلف مردم ارائه می‌دهد که این پروژه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شورای اسلامی شهر شیراز است و به یاری خدا به زودی احداث خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها