خبرهای داغ:
استاندار فارس:

مسائل فرهنگی را نمی‌توان با بودجه عمومی دولت پیش‌ برد

افشانی گفت: نباید هیچ‌گاه گمان کنیم که مسائل فرهنگی را می‌توان با بودجه عمومی دولت حل کنیم بلکه باید جامعه را درگیر کنیم و چگونگی این کار را باید صاحب‌نظران معین کنند.
کد خبر: ۸۵۶۵۴۶۱
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، سیدعلی‌محمد افشانی، استاندار فارس در هشتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان گفت: در عین اینکه محور اصلی کار در استان فارس بحث اقتصاد، سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال به عنوان یک امر بسیار ضروری است اما من استاندار فرهنگی هستم زیرا اعتقاد دارم زیربنای همه چیز فرهنگ است.
وی افزود: اگر در عصر کشاورزی زور بازو مبنای قدرت و تغییر و در عصر صنعتی پول و ثروت مبنای قدرت بود، در عصر کنونی که ما در آن زندگی می‌کنیم نیز، برتر و بالاتر از زر و زور و بلکه منشأ همه تحولات، فرهنگ است که این مبتنی بر تکنولوژی است زیرا دستاوردهای انقلاب صنعتی به بشر تحمیل شدنی است و هیچ راه مقابله‌ای برای آن وجود ندارد و فقط اتلاف وقت است.
افشانی ابراز کرد: روزی در این کشور نگران داشتن ویدئو و تلویزیون در خانه‌ها بودیم و سپس نگران ماهواره و امروز نیز نگران اینترنت هستیم اما همه این‌ها به اجبار به ما تحمیل شده‌اند که از دستاوردهای انقلاب صنعتی است و امکان مقابله به معنای حذف آن‌ها نیست.
استاندار فارس با تأکید بر اینکه جامعه ما با این عظمت فرهنگی که دارد باید بتواند بر این مشکلات و ناهنجاری‌های حاصل از تکنولوژی فائق آید، گفت: فرهنگ دارای دو بعد مادی و معنوی است که بعد مادی آن همان ابزار و تکنولوژی است و امروز تغییرات فرهنگی حاصل از ابزار بسیار فراتر از آموزش‌های غیرابزاری است پس برای اینکه بتوانیم تا حدی که امکان‌پذیر است جامعه را آنچنان که می‌خواهیم از نظر فرهنگی مقاوم کنیم باید از مدارس و پیش‌دبستان‌ها شروع کنیم.
وی با بیان اینکه در مرحله بعد وقتی در سطح جامعه آمدیم باید از محله شروع کنیم و محله‌ها را نیز تقسیم‌بندی کرده و نهادهای اجتماعی غیردولتی را فعال کنیم، گفت: نباید هیچگاه گمان کنیم که مسائل فرهنگی را می‌توان با بودجه عمومی دولت حل کنیم بلکه باید جامعه را درگیر کنیم و چگونگی این کار را باید صاحب‌نظران معین کنند.
افشانی در ادامه همچنین بر لزوم توجه به رفتارهای مدیران و مسئولان تأکید کرد و گفت: حضرت علی(ع) می‌فرمایند که مردم شبیه به مسئولان خود می‌شوند که منظور رفتارهای آن هاست لذا باید مدیران ببینند که چه کرده‌اند.
استاندار فارس تأکید کرد: لازم است تا تمام دستگاه‌های اجرایی که عضو شورای فرهنگ عمومی هستند، در مورد مسائل فرهنگی وقت بگذارند زیرا این مسائل دارای اهمیت فراوانی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها