خبرهای داغ:
نورزاد:

دارالقرآن تبیان و امام سجاد(ع) در جهرم احیا شد

مدیر آموزش و پرورش جهرم در تشریح فعالیت‌های پرورشی این اداره از احیای دارالقرآن تبیان و امام سجاد(ع) این شهرستان و همچنین افزایش قرآن‌آموزان از ۵۰ نفر به ۳۰۰ نفر خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۵۴۵۳
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، عبدالله نورزاد، مدیر آموزش و پرورش جهرم  در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های اداره آموزش و پرورش جهرم در راستای ارتقای کیفیت آموزش دانش‌آموزان، تصریح کرد: تجلیل از هزار و 700 دانش آموز برتر فرهنگی، تجلیل از 22 دانش آموز برتر کنکور و ممتازان مدارس، راهیابی 35 دانش آموز به مرحله نهایی مسابقات قرآن و حضور دانش آموزان در نمازجمعه از جمله برنامه‌های پرورشی این اداره بوده  است.
وی ادامه داد: همچنین احیای دارالقرآن تبیان و امام سجاد(ع) و افزایش قرآن‌آموزان از 50 نفر به بیش از 300 نفر، راه اندازی شعب دارالقرآن تبیان در مناطق حیدرآباد و ولی عصر، برگزاری جشن تکلیف 200 نفر از دانش آموزان برای نخستین بار در حرم شاه چراغ(ع)، همکاری جدی با حوزه علمیه و کسب مقام نخست استان در اعزام 600 دانش آموز به اردوی راهیان نور و کسب مقام نخست تا سوم مرحله دانش آموزی و همکار فرهنگی مسابقات پرسش مهر از دیگر برنامه‌های بخش پرورشی آموزش و پرورش جهرم بوده است.
نورزاد با اشاره به زیرساخت‌های توسعه زیربنایی در حوزه‌های آموزشی گفت: توسعه هر کشور مهمترین اهداف مورد توجه مسئولان است و توجه به نیروی انسانی رکن اصلی توسعه بوده و آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهمترین دستگاه در این راستا می‌تواند نقش اساسی داشته باشد.
وی با بیان اینکه این حق هر فرد است که از تحصیل بهره‌مند شده و فقر نباید مانع محرومیت افراد از تحصیل شود، افزود: فرهنگ ایرانی ـ اسلامی ما کمال انسان را در دانایی و راستی می‌داند و از گذشته‌های دور، ایرانیان به تربیت فرزندان اهمیت بسیاری قائل بودند.
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم اظهار کرد: از ابتدای مدیریت جدید این اداره بنا را بر اصول قرار دادیم که مهمترین فعالیت‌های آموزش و پرورش جهرم در چهار بخش آموزشی، پرورشی و ورزشی، عمرانی و رفاهی تقسیم و در این راستا راه کارهایی برای توسعه آن برنامه ریزی شده است.
نورزاد خاطرنشان کرد: حرکت بر اساس تعیین چشم اندازها مدنظر مدیریت این اداره بوده و  در این راستا در بخش پرورشی سال گذشته را به عنوان ارتقا کیفیت آموزش و تعمیق ارزش های اخلاقی نام گذاری کرده تا بر مبنای آن فعالیت‌ها را آغاز کنیم.
وی با بیان اینکه در این زمینه تلاش های بسیاری انجام شد که توجه به اقامه نمازجماعت در مدارس از جمله آن بود، افزود: برپایی نمازجماعت مدارس هر هفته یک بار به امامت امام جمعه جهرم تاثیر بسیاری در گرایش دانش آموزان به فریضه نماز داشت.
مدیر اداره آموزش و پرورش جهرم با اشاره به برنامه‌های این اداره در راستای توجه به مقوله حجاب و عفاف، تصریح کرد: با هماهنگی وزارتخانه، شیوه نامه‌ای تدوین و سعی داریم در این راستا منویات مقام معظم رهبری و امام جمعه جهرم را مدنظر قرار دهیم ضمن اینکه کارگروه حجاب و عفاف نیز به زودی در اداره آموزش و پرورش جهرم تشکیل و راه‌اندازی می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار