خبرهای داغ:
آیت‌الله ایمانی تاکید کرد

لزوم شناخت جامعه از دین به‌دور از افراط‌ و تفریط

نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: جامعه به شناخت و معرفت دینی به‌دوراز افکار متحجرانه، لیبرالیسمی و همچنین افراط‌ وتفریط یک ضرورت است.
کد خبر: ۸۵۶۵۴۴۲
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در آئین تودیع و معارفه مدیران پیشین و جدید حوزه علمیه فارس و نیز آغاز سال تحصیلی جدید طلاب در سخنانی اظهار داشت: حوزه علمیه شیعی در استان فارس که مراحل کمال و رشد را طی کرده باید به جایگاهی برسد که اندیشه‌های مفاخر، اندیشمندان، فضلا و مراجع گذشتگان خود را تداعی و ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه استان فارس با داشتن بیش از هفت مجتهد و مراجع صاحب رساله می‌طلبد که در حوزه‌های علمیه حرکتی فراگیر و کیفی‌تر از گذشته داشته باشد، افزود: در سال تحصیلی جدید باید آنچه را که طلبه‌های جوان می‌آموزند بستری برای رشد معنویت و کمال و رسیدن به آنچه قرآن کریم نسبت به آن تأکید دارد‌ باشد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مسلمان شدن مردم فارس در سال 18 هجری یعنی هشت سال بعد از ارتحال نبی مکرم اسلام (ص) و آشنایی با فکر و مکتب اهل‌بیت (ع) و نیز مرکز حکومت قرار گرفتن در زمان آل‌بویه این استان را تبدیل به دارالعلم و دارالقرآن کرد.

ایمانی تصریح کرد: استانی دیرآشنا با اسلام که نسبت به دیگر استان‌ها مزارهای فرزندان رسول‌الله (ص) و اهل‌بیت (ع) در آن است و نیز با داشتن مسجدی با قدمت 700 ساله که مبنای ساخت آن مسجد کوفه است موقعیت این استان را نسبت به ادای شعائر دینی و مذهبی بیشتر کرده است.

مدیر جدید حوزه علمیه فارس نیز در این آیین در سخنانی اظهار داشت: فارس با داشتن 70 حوزه‌ علمیه و 6 هزار طلبه دختر و پسر باید نقش مهمی در ارائه فرهنگ دینی و مذهبی در کشور ایفا کند.

حجت‌الاسلام احمد عابدی خاطرنشان کرد: توجه به مسائل اخلاقی، دینی، فرهنگی و تهذیب نفس و نیز تربیت طلاب جوان از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌های حوزه‌های علمیه در استان فارس است.

وی تصریح کرد: برای گسترش فرهنگ دینی و مذهبی باید تمام دستگاه‌های اجرایی این استان با این نهاد مردمی همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند تا شاهد استانی به‌ دور از ناهنجاری‌های اجتماعی باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار