خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس:

هدف از برگزاری ورزش‌های قهرمانی دانش‌آموزان آموزش جوانمردی است

مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس گفت: مسابقات عمومی و ورزش‌های قهرمانی در آموزش‌ و پرورش یک‌گونه آموزش است تا دانش‌آموزان، جوانمردی و احترام به دیگران و هم‌نوع‌دوستی را یاد بگیرند.
کد خبر: ۸۵۶۵۴۳۹
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، حمیدرضا آذری در جریان بیست‌ و ششمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر ابتدایی سراسر کشور که تا پایان فردا 15 شهریور ماه در شیراز در جریان است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار داشت: شرکت در این مسابقات ورزشی می‌تواند برای دانش‌آموزان فرصت خوبی به‌منظور شکوفایی استعدادها باشد و موجب بالاتر رفتن اعتماد به ‌نفس آنان می‌شود تا بتوانند در این فرصت‌ها، مهارت‌های زندگی را یاد بگیرند و خاطرات بسیار خوبی نیز برای آینده باقی بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: کار آموزش و پرورش فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن ارزش‌های مثبت در درون دانش‌آموزان است و ورزش می‌تواند یکی از عوامل بسیار موثر در این زمینه باشد.

 مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس بیان داشت: ما می‌توانیم بسیاری از ارزش‌ها را در حین اردو و مسابقات ورزشی به دانش‌آموزان یاد بدهیم.

*استفاده از حامیان مالی

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌ و پرورش فارس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز بیان کرد: در این مسابقات از حامیان مالی کمک گرفته‌ شده که در مسابقات پیشین کمتر سابقه داشته است.

محمد جعفری همچنین با اشاره به استعدادیابی دانش‌آموزان در این مسابقات ورزشی افزود: با توجه به المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای و مسابقاتی که در سطح شهرستان‌ها، مناطق، نواحی و استانی برگزار شد، بهترین‌ها برای شرکت در مسابقات کشوری انتخاب شدند.

وی اضافه کرد: از سوی فدراسیون ورزش مدارس کشور ناظران و از طرف فدراسیون‌های مختلف نیز افرادی با هماهنگی انجمن‌های ورزشی در مکان‌ها و سالن‌های ورزشی برای استعدادیابی در شهر شیراز حضور دارند و بهترین‌ها را در کمیته فنی انتخاب می‌کنند.

محمدی گفت: در این مسابقات دانش‌آموزان بسیاری در رده‌های مختلف جزو تیم ملی هستند و به‌عنوان اعضای تیم ملی دانش‌آموزی در مسابقات بین‌المللی نیز جزو تیم انتخاب شده‌اند و برای آنان برنامه‌ریزی می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌ و پرورش فارس افزود: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی دختر مدارس 19 استان در این دوره از مسابقات کشوری در رشته‌های فوتسال، مینی‌والیبال، مینی‌بسکتبال، مینی‌هندبال، تنیس روی میز، بدمینتون، شنا و دو و میدانی رقابت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: افزون‌ بر این نیز رقابت‌های شنا و دو و میدانی دختران دانش‌آموز مقطع اول متوسطه کشور در شیراز در جریان است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌ و پرورش فارس افزود: حدود 2 هزار داور و ناظران فنی و سرپرستان در برگزاری این مسابقات مشارکت دارند و این مسابقات از نهم شهریورماه جاری آغاز شده و تا پایان فردا 15 همین ماه در جریان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار