خبرهای داغ:
مدیر شعب بانک کشاورزی فارس خبر داد

پرداخت 3600 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به کشاورزان فارس

مدیر شعب بانک کشاورزی فارس گفت: در پنج‌ ماهه ابتدای سال جاری 3 هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به کشاورزان این استان پرداخت شده و وصول مطالبات یک ماه در همین مدت 3 هزار و 200 میلیارد ریال بوده است.
کد خبر: ۸۵۶۵۴۳۷
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، محسن صفدری اظهار داشت: وصول مطالبات یکی از مشکلات بانک کشاورزی است که در آئین‌نامه مصوب بانک‌ها جرائم بانکی بین 6 تا 14 درصد مشخص ‌شده است.

وی تصریح کرد: بانک کشاورزی برای کمک به فعالان بخش کشاورزی برای پرداخت معوقات آن‌ها تا پایان مهرماه امسال بخشودگی تمام جرائم که معادل 6 درصد است را در نظر گرفته و تا پایان آذرماه سال جاری این بخشودگی 80 درصد و بعد از آن معادل 60 درصد از میزان جریمه محاسبه‌ شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی فارس با اشاره به اینکه بانک کشاورزی این استان 7.1 درصد از کل تسهیلات بانک کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: نسبت مصارف به منابع بانک کشاورزی فارس معادل 1.7 درصد و این نسبت در سیستم بانکی این استان معادل 7. درصد است.

صفدری بیان داشت: اختصاص 4 هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای 540 طرح، تقسیط سه‌ ساله 9 هزار میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان فارس به‌ خاطر خشکسالی و نیز پرداخت 150 میلیارد ریال به کشاورزان خسارت‌ دیده ازجمله فعالیت‌های این بانک برای کمک به فعالان این بخش است.

وی اضافه کرد: حداکثر میزان اعتبار برای جبران خسارت خشکسالی کشاورزان فارس معادل 65 میلیون ریال است که این میزان کمک‌های شایانی را به رفع مشکل کشاورزان می‌کند.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان  فارس بیان داشت: بانک کشاورزی فارس رتبه ششم از نظر سپرده بانکی و رتبه سوم به‌ لحاظ اعطای تسهیلات بانکی را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار