خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی همدان:

مشکل اصلی کشور اقتصاد است/ضرورت درک درست جهاد

مسئول بسیج دانشجویی همدان با تأکید بر اینکه مشکل اصلی کشور اقتصاد است، گفت: اگر جهاد را درست درک کنیم، مسیر رشد و پیشرفت را هموارتر کرده‌ایم.
کد خبر: ۸۵۶۵۳۷۰
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، طیب فریادرس امروز در مراسم اختتامیه اردوی جهادی حوزه مقاومت بسیج دانشجویی شهید مطهری (ره) همدان افزود: اردوهای جهادی باهدف خدمت‌رسانی به روستاها و مناطق محروم توسط گروه‌های مختلف جهادی و از جمله بسیج دانشجویی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه رستگاری انسان به رعایت تقوا، شفاعت و جهاد است، اظهار داشت: تا زمانی که جهاد نکنیم و مجاهد نباشیم خوشبخت نخواهیم بود.

مسئول بسیج دانشجویی همدان با تأکید بر اینکه برخی به‌اشتباه تصور می کنند که اگر روزه‌ بگیرند، نماز بخوانند خوشبخت می‌شوند، گفت: تا زمانی که فهم درستی از مقوله جهاد اتفاق نفتد و جهاد در عرصه عمل نمود پیدا نکند مؤمنی که شایسته رستگاری باشد نخواهیم بود و مفهوم جهاد باید در عرصه‌های مختلف دفاع سخت و یا دفاع نرم محرز باشد.

فریادرس در ادامه به ویژگی‌های جهاد اشاره و عنوان کرد: در مقابل دشمن بودن، تلاش مضاعف و داشتن هدف ازجمله این ویژگی‌هاست.

وی به ویژگی نخست جهاد اشاره کرد و بیان داشت: تا زمانی که شناخت درستی از دشمن نداشته باشیم در یک غفلت اساسی و بنیادین خواهیم بود چنانکه برخی افراد به‌ظاهر مؤمن وقتی صحبت از دشمن می‌شود می‌گویند دچار توهم توطئه شده‌اید.

مسئول بسیج دانشجویی همدان در ادامه با تأکید بر اینکه جهاد تنها یک مفهوم نظامی نیست، یادآور شد: جهاد در عرصه‌های مختلفی چون جهاد علمی، سازندگی، فرهنگی و غیره باید وجود داشته باشد.

وی افزود: هر فرد باید در هر زمان و مکان به شرایط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره آشنایی داشته باشد.

فریادرس در ادامه بابیان اینکه تا زمانی که تقوا در کارها وجود نداشته باشد جهاد هیچ ارزشی نخواهد داشت، اظهار داشت: جهاد گران چند روز از خانه و خانواده خود دور می‌شوند و در روستاهای دور افتاد و محروم با تمام وجود کارهای مختلف عمرانی، آموزشی، پزشکی، فرهنگی و غیره انجام می‌دهند که این امر قابل‌تقدیر است.

وی با تأکید بر اینکه در انجام کارهای گروهی و جهادی «من» وجود ندارد بلکه همه «ما» هستند، عنوان کرد: تا زمانی که اخلاص نباشد کارها ارزشی نخواهد داشت.

مسئول بسیج دانشجویی همدان با اشاره به اینکه مدیون امام (ره)، شهدا و انقلاب هستیم که این راه را به روی ما گشودند، بیان داشت: امیدواریم بتوانیم به‌طور شایسته در این مسیر گام برداریم و وظیفه‌ای را که بر دوش داریم به نحو احسن انجام دهیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی و برای پیشرفت کشور چاره‌ای جز جهاد نداریم، یادآور شد: برخی افراد که تصور می‌کنند راه‌حل مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و غیره مردم ما چیزی به‌غیراز جهاد است، سخت در اشتباه هستند.

فریادرس افزود: اگر جهاد را درست درک کنیم، مسیر رشد و پیشرفت را هموارتر کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه مشکل اصلی کشور اقتصاد است، اظهار داشت: اگر اقتصاد مقاومتی در کشور مدنظر قرار نگیرد و تولید کشور، اقتصاد دانش‌بنیان و بسترهای مناسب اقتصادی متناسب با کشور شکل نگیرد تعامل با دنیا شکست خواهد خورد و در غیر این صورت حتی در شرایط تحریم هم می‌توانیم پیروز شویم.

مسئول بسیج دانشجویی همدان با تأکید بر اینکه اگر نگاه ما به درون باشد در ارتباطات خارجی پیروز خواهیم شد، بیان داشت: استان با بیش از ۲ هزار دانشجو کارشناسی ارشد و دکترا آماده‌ است تا به کمک اقتصاد دانش‌بنیان بیاید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار