خبرگزاری بسیج: نمایش «رام کردن زن سرکش» به نویسندگی داود فتحعلی بیگی و کارگردانی محمدرضا صفری از شهرستان ری به دومین جشنواره سراسری نمایش های سنتی (سیاه بازی) راه یافت.
کد خبر: ۸۵۶۵۳۴۷
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، این جشنواره از چهارم تا هشتم  مهرماه در شهرستان ساری برگزار خواهد شد.

محمدرضا صفری کارگردان نمایش «رام کردن زن سرکش» در خصوص راهیابی نمایش خود به جشنواره مذکور گفت: باید از جشنواره نمایش های آیینی و سنتی که سرمایه ملی است، حمایت و نگهداری کنیم .

وی افزود: با توجه به اینکه نمایش های آیینی و سنتی رو به فراموشی می رود، بزرگانی هستند که تلاش می کنند تا این هنر حفظ شود. ما جوان ها هم باید به بزرگان کمک کنیم تا این نمایش ها و سنت ها را سینه به سینه به نسل های آینده انتقال بدهیم .

محمدرضا صفری، برگزاری جشنواره نمایش های آیینی و سنتی و ورود این نوع نمایش ها میان مردم را دارای تاثیر مطلوبی و افزایش تماشاگر تئاتر دانست و افزود: با آنکه جشنواره آیینی و سنتی نسبت به جشنواره تئاتر فجر که به آن خیلی بها داده می شود، جشنواره قدیمی تری است، کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

وی در خصوص این نمایش گفت: معمولا متن های استاد فتحعلی بیگی در چارچوبی قرار دارد و به یک جایی منوط و محدود می شود و چون متن نمایش سنگین است و از نمایشنامه شکسپیر الهام گرفته شده، باید یک سری شرایط و کمیک ها به آن اضافه می شد تا بیننده احساس خستگی نکند.

 

 

ارسال نظرات