معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: تغییر الگوی انتقال ایدز به روابط جنسی نگران‌کننده است.
کد خبر: ۸۵۶۵۳۰۷
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲

به گزارش بسیج، احمد میدری  با اشاره به برگزاری نخستین جلسه کمیته فنی ایدز با حضور دستگاه‌های عضو در وزارت رفاه، اظهار کرد: در این جلسه موضوعات مختلف در خصوص حمایت اجتماعی از مبتلایان به ایدز به ویژه خدمات بیمه‌ای، کاریابی، امنیت شغلی و مسائل دیگر مطرح شد.

وی ادامه داد: با توجه به گزارشات ارائه شده بین 20 تا 30 درصد مبتلایانی که اخیراً شناسایی شده‌اند از طریق روابط جنسی به این ویروس مبتلا شده‌اند و این موضوع نگران‌کننده است و باید دستگاه‌های مختلف و فعالان مدنی با همکاری بیشتر برای کنترل آن اقدام کنند.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: گزارشات بین‌المللی موید این است که ایران در یکی از بدترین مناطق دنیا در زمینه گسترش ایدز قرار دارد اما از سوی دیگر دستگاه‌های مختلف به ویژه بهزیستی و وزارت بهداشت نیز اقدامات مختلفی انجام داده‌ و موفقیت‌هایی نیز کسب‌ کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها و به ویژه تهران می‌توانند محور و رکنی مهم در کنترل آسیب‌های اجتماعی و تحقق سلامت اجتماعی باشند، افزود: درحوزه اجتماعی باید نقش شهرداری‌ها به ویژه در سطح استان‌ها گسترش یابد و عملاً به سمتی برویم که مجری اصلی شهرداری‌ها بوده و سایر دستگاه‌ها همیار و همکار تلقی شوند.

میدری در پایان گفت:‌ دبیرخانه پنج شواری مهم ملی کشور که در معاونت رفاه اجتماعی وزارتخانه مستقر هستند، با دستور وزیر تعاون، اهتمام خود را بر حوزه مسائل اجتماعی و رفاهی قرار دادند و امیدواریم با ایجاد هماهنگی افقی و عمودی بین دستگاه‌های اجرایی و گسترش نهادهای مدنی در فرآیند سیاستگذاری، اقدامات استراتژیک در کنترل و کاهش آسیب‌ها انجام دهیم.

ارسال نظرات