خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: یکی از مهم‌ترین درس‌های جنگ تحمیلی که امروز بسیار مهم است بصیرت و دشمن‌شناسی است.
کد خبر: ۸۵۶۵۲۴۶
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷

به گزارش خبرگزاري بسيج از نهاوند،سردار غلامعلی ابوحمزه در جلسه پشتیبانی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در جمع مسئولان شهرستان نهاوند در سپاه این شهرستان گفت: بسیاری از موفقیت‌ها و پیشرفت‌های امروز انقلاب اسلامی به خاطر رشادت‌های دلیرمردان زمان جنگ است که با ایثار و گذشت از جان و مال و خانواده خود باعث پیروزی انقلاب اسلامی و الگو شدن کشورمان برای ملت‌های منطقه شده است.

وی اظهار کرد: جنگ تحمیلی برای کشور یک نعمت بود چون در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی راه و جهت را به مردم و مسئولان نشان داده است و چراغ راهی است برای ما و آیندگان.

فرمانده سپاه استان همدان افزود: باید همواره فرهنگ جنگ تحمیلی را در جامعه زنده نگه‌داریم چون هرزمانی که پیشرفت کردیم از درس‌های جنگ بهره‌مند شده‌ایم و هر وقت هم که شکست‌خورده‌ایم به خاطر دور شدن از فرهنگ و ارزش‌های ناب جنگ تحمیلی است.

وی بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین درس‌های جنگ تحمیلی داشتن بصیرت است؛ گفت: به فرموده مقام معظم رهبری بصیرت یعنی راه‌شناسی و دشمن‌شناسی و اخیراً نیز فرمودند که نباید دشمن اصلی را با دشمن فرعی اشتباه گرفت که زمینه این شناخت داشتن بصیرت است.

ابوحمزه عنوان کرد: امریکا و رژیم صهیونیستی دشمنان اصلی ملت ایران هستند و طبق فرموده رهبر انقلاب مسئولان باید مواظب باشند در زمین دشمن بازی نکنند و نقشه‌های دشمن را بشناسند.

وی بیان داشت: دو راهبرد اساسی استکبار در منطقه و کشور، نفوذ و ایجاد اختلاف است که عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری راه را به‌روشنی برای ما نشان می‌دهد.

فرمانده سپاه استان همدان گفت: دولت انگلیس استاد ایجاد تفرقه و به هم زدن وحدت در بین کشورهای منطقه است و در این زمینه، امریکا شاگرد انگلیس است و همه این اتفاقاتی که در کشورهای عراق و یمن و سوریه اتفاق می‌افتد در راستای همین سیاست است.

وی عنوان کرد: استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکا و انگلیس با تزریق افکار انحرافی، الحادی و التقاطی به بدنه جامعه نفوذ می‌کنند و اهداف شوم خود را پیدا می‌کند که با داشتن بصیرت و تبعیت از رهبر معظم انقلاب به‌عنوان دیدبان تیزبین نظام این نقشه‌ها را خنثی و بی‌اثر می‌کند.

ابوحمزه در بخش دیگری از سخنانش گفت: مهم‌ترین درس‌هایی که از جنگ تحمیلی گرفتیم شامل 5 محور، مدیریت جهادی، اطاعت از ولی‌فقیه، روحیه ایثار و شهادت‌طلبی، ابتکار و خلاقیت و بصیرت است که در صورت توجه و عمل به این درس‌ها قطعاً کشور پیشرفت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: اولین درسی که از جنگ گرفتیم مدیریت جهادی است که هم‌اکنون در همه عرصه‌ها و حوزه‌ها به آن احتیاج داریم و درصورتی‌که این فرهنگ بین مسئولان ایجاد شود خیلی از مشکلات کشور حل می‌شود.

فرمانده سپاه استان همدان عنوان کرد: مقام معظم رهبری 6 محور کار کردن با تمام توان، تلاش با همه وجود، محاسبه و معامله باخدا، اندیشه و علم، تدبیر و درایت را برای تحقق مدیریت جهادی تبیین کردند که رعایت این محورها بسیار کمک‌کننده و راهگشا است.

وی افزود: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس مصداق بارز عمل به مدیریت جهادی هستند به‌طوری‌که در بسیاری از عملیات با همه تلاش خود برای خدا کار می‌کردند و موفق می‌شدند.

ابوحمزه بیان داشت: دومین درسی که از جنگ تحملی باید یاد بگیریم اطاعت از ولی‌فقیه و مولای خود است که رزمندگان دفاع مقدس در هر رده‌ای عمل به سخنان حضرت امام خمینی (ره) را بر خود واجب می‌دانستند.

وی گفت: شکست حصر آبادان و آزادسازی خرمشهر نمونه‌های بارزی از اطاعت رزمندگان از ولی‌فقیه است و امروزه نیز همه مسئولان باید گوش‌به‌فرمان مقام معظم رهبری باشند و فرمایشات ایشان را باجان و دل انجام دهند.

فرمانده سپاه استان همدان اظهار داشت: سومین درسی که از جنگ تحمیلی فراگرفته‌ایم و برای امروز جامعه بسیار مفید است تقویت روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی در بین مسئولان و مردم است، زیرا وقتی این روحیه تقویت شد یاد و نام شهدا برای همیشه در بین مردم باقی خواهد ماند.

وی افزود: تشییع باشکوه پیکر مطهر شهدای غواص که فضای جامعه را عطرآگین به فضای شهادت کرد، نمونه بارز تقویت روحیه ایثار و شهادت در جامعه بود که به‌خوبی نشان داد ملت ایران هرگز از آرمان‌های شهدا دست نمی‌کشد.

ابوحمزه تصریح کرد: ابتکار، خلاقیت و نوآوری چهارمین درس جنگ تحمیلی برای ما است که در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

وی بیان داشت: عملیات والفجر 8 مثال بارز داشتن خلاقیت و نوآوری در بین رزمندگان اسلام است که هنوز هم کارشناسان نظامی دنیا باور نمی‌کنند که چطور فرزندان انقلاب از رودخانه اروند عبور کردند.

فرمانده سپاه استان همدان گفت: پنجمین و یکی از مهم‌ترین درس‌های جنگ تحمیلی که امروز بسیار مهم است بصیرت و دشمن‌شناسی است و رزمندگان کشورمان این موضوع را به‌خوبی درک کردند و عامل موفقیت آن‌ها داشتن بصیرت بود.

وی در پایان اظهار داشت: رزمندگان به‌خوبی می‌دانستند که دشمنشان چه کسی است و همواره گوش‌به‌فرمان ولی‌فقیه بودند و عاملی که باعث این شناخت شده بود داشتن بصیرت بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات