خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر خاتم الانبیاء سپاه :
مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه بیشتر مساجدی که در سطح کشور وجود دراد، خیرین و مردم قبل از انقلاب ساختند، افزود: بعد از انقلاب مسجد کم ساخته شد و در مجموع کشور عزیز ایران 70 هزار مسجد دارد که 60 هزار آن متلعق به شیعیان و 10 هزار متلعق به اهل سنت است.
کد خبر: ۸۵۶۵۱۷۳
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار سید ضیاء‌الدین حزنی در مراسم افتتاحیه مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) روستای علی آباد نیزارطی سخنانی ضمن تقدیر از خیرین مسجد سازدر سراسرکشور اظهار کرد: در کشور جمهوری اسلامی ایران، دو مشکل عمده وجود دارد، یکی کمبود مسجد و دیگری کمبود روحانی است.

وی با بیان اینکه قبلا نمی دانستیم کمبود این دو موضوع چقدر به ضرر ما تمام می شود، ابراز کرد: در قبل از انقلاب با همین مساجد و روحانیون توانستیم شاه را شکست بدهیم و در هشت سال دفاع مقدس با افراد همین مساجد توانستیم صدام و حامیان صدام را شکست بدهیم .

مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه بیشتر مساجدی که در سطح کشور وجود دراد، خیرین و مردم قبل از انقلاب ساختند، افزود: بعد از انقلاب مسجد کم ساخته شد و در مجموع در کشور عزیز ایران 70 هزار مسجد داریم که 60 هزار آن متعلق به شیعیان و 10 هزار متعلق به اهل سنت است.

وی با بیان اینکه ما از این 60 هزار مسجدی که داریم فقط 3 هزار مسجد مورد تائید نظام مقدس جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: این 3 هزارمسجد، مساجدی هستند که در آنها نماز جماعت صبح برگزار می شود و نماز های جماعت دیگر با 90 درصد جمعیت منطقه برگزار می شود.

سردار حزنی با اعلام اینکه 57 هزار از مساجد ما در حد جمهوری اسلامی ایران نیست، بیان نمود: اولا 40 در صد از مساجد ما روحانی ندارند و ثانیاً بعضی از مساجد فقط در ماه های محرم، صفر و رمضان باز هستند.

وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیاء و قرارگاه مرکزی محرومیت زدائی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماموریت دارد با کمک همه سپاه های استانی کمبود مساجد در سراسر کشور را جبران کند، بیان نمود: انسان های باتقوا وبا ایمان از مسجد تربیت می شوند.

سردار حزنی در پایان با اعلام اینکه تا کنون 64 پروژه در قم انجام شده است، تصریح کرد: استان قم در بحث مساجد خیلی غریب است



ارسال نظرات