وزیر انرژی اسپانیا با وزرای نیرو و نفت ایران در دو روز آینده در تهران دیدار و گفت وگو خواهد کرد.
کد خبر: ۸۵۶۵۱۴۴
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، امروز هیأتی بلندپایه متشکل از نمایندگان شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ کشور اسپانیا به ایران می آیند که در رأس این هیأت، «خوزه مانوئل گارسیا مارگالو» وزیر امور خارجه اسپانیا، «آنا باستور» وزیر صنایع و انرژی و «خوزه مانوئل سوریا» وزیر گردشگری اسپانیا حضور دارند.

در حالی که هفته گذشته تعداد نمایندگان شرکت های حاضر در این سفر، 70 شرکت عنوان شده بود، خبرگزاری «رویترز» در گزارش اخیر خود، تعداد شرکت های اسپانیایی که در این سفر نماینده خواهند داشت را 40 شرکت اعلام کرد.

«آنا باستور» وزیر صنایع و انرژی اسپانیا، فردا با «حمید چیت چیان» وزیر نیروی ایران دیدار و گفت وگو خواهد کرد. همچنین دیدار با «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت ایران نیز در برنامه هیئت اسپانیایی دیده شده است.

پایگاه اسپانیایی «اکونومیا دیخیتال» با انتشار گزارشی در خصوص سفر هیئت اسپانیایی به تهران نوشت: "در این سفر، وزرای صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا ، جلساتی را با همتایان نفت، انرژی و صنایع ، معادن و بازرگانی برگزار می کنند. در این جلسات خصوصی تعدادی از نمایندگان تجاری نیز حضور خواهند داشت."

طبق اعلام سازمان توسعه تجارت ایران، هیات بلندپایه اسپانیا در نظر دارند تا در مدت سه روز حضور خود در تهران و همچنین اصفهان با چهار وزیر مربوطه در ایران دیدار کنند و همزمان با ورود این هیات به ایران، یک همایش بزرگ نیز برای بررسی همکاری‌های مشترک بین دوکشور برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات