معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی از افتتاح نمایشگاه هفته دفاع مقدس با محوریت بازسازی عملیات مطلع‌الفجر(فتح شیاکوه)در اراک خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۵۱۲۰
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
محسن گلشن‌زاده معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی امروز 14 شهریور در جلسه ستاد بزرگداشت سی‌وپنجمین سالگرد هفته دفاع مقدس که در سالن جلسات اداره کل بنیاد حفظ آثار استان برگزار شد با اشاره به بیانات حضرت امام(ره) گفت: دفاع مقدس یک سرمایه عظیم فرهنگی است و همه ما باید با بازتولید ارزش‌های به جای مانده از این دوران از این سرمایه عظیم به نحو شایسته استفاده کرده و آن را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌ جوان اظهار کرد: ادای دین به ساحت مقدس شهدا و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و رشادت‌ها و شایستگی‌های شهدا و جانبازان در دوران هشت سال دفاع مقدس به نسل‌های آینده نظام، به عنوان یک وظیفه سنگین بر دوش یکایک ما قرار گرفته که باید نسبت به ادای آن تلاش کنیم.

گلشن‌زاده با بیان اینکه دفاع مقدس تفسیر عملی قرآن است ادامه داد: کشور ایران در دورانی وارد جنگ شد که از حداقل امکانات نظامی برخوردار بود؛ ولیکن با این شرایط به همت مردان بزرگ توانست در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کرده و هشت سال دفاع مقدس را رقم بزند و امروز این وظیفه ماست که این رشادت و دلاور مردی‌ها را ارج نهاده و صیانت کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «دفاع مقدس گنجینه بزرگی است و ما تنها به بخشی از این گنجینه پرداخته و از آن استفاده کرده‌ایم» افزود: مردم نقش  اساسی در پیروزی انقلاب و جنگ هشت ساله ایفا کردند؛ بنابراین برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید با محوریت مردم و باشکوه هر چه تمام‌تر از گذشته برگزار شود.

وی در ادامه گفت: دفاع مقدس زمینه ای برای حفظ و تداوم انقلاب اسلامی بود و برگزاری باشکوه برنامه‌های هفته دفاع مقدس بر قوام انقلاب و اسلام خواهد افزود.

گلشن‌زاده با تشریح برنامه‌های سپاه روح‌الله استان در هفته دفاع مقدس تصریح کرد: درهفته دفاع مقدس بیش از 500 برنامه توسط این نهاد در سطح استان و شهرستان‌های تابعه پیش‌بینی شده که اجرایی خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان در پایان برگزاری رژه نیروهای مسلح، برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس با بازنمایی و اجرای عملیات مطلع الفجر، عطرافشانی مزار شهدا، مسابقات فرهنگی، افتتاح 25 پروژه عمرانی، همایش روز جهانی مساجد، پیاده‌روی خانوادگی، بازنمایی واقعه غدیر، نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، اجرای صبحگاه سراسری دانش‌آموزی و ... را از مهمترین برنامه‌های این هفته برشمرد.

ارسال نظرات