سفیر ایران در سازمان جهانی :

ماجرای دیدار 2 ساعته عبد‌الحسین حائری با رهبر معظم انقلاب

احمد جلالی گفت: بعد از 2 ساعت ملاقات رهبری با آقای حائری، در رابطه با کتاب‌های منتشر شده و نسخ خطی، حائری از رهبری عذر خواست که مشغله‌تان زیاد است بنابراین خسته‌تان نمی‌کنیم اما رهبری فرمودند: این گفت‌وگوها‌ رفع خستگی است.
کد خبر: ۸۵۶۵۰۹۰
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵

  1. به گزارش بسیج، احمد جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی یونسکو  به مناسبت درگذشت عبدالحسین حائری استاد نسخه‌شناسی و کتاب‌شناسی عنوان کرد: روزی به همراه استاد حائری خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم با توجه به علاقه مشترک مقام معظم رهبری و آقای حائری در رابطه با کتاب‌ها و نسخه‌های تاریخی، گفت‌وگو حدود دو ساعت طول کشید.

وی ادامه داد: بعد از 2 ساعت  آقای حائری از رهبری عذر خواست و گفت  شما مشغله‌های زیادی دارید بنابراین خسته‌تان  نمی‌کنیم و وقتتان را بیش از این نمی‌گیریم اما رهبری فرمودند :که این نوع گفت‌وگوها و دیدارها برای ما رفع خستگی است نه خستگی!

بنابراین گزارش، عبدالحسین حائری اول شهریور 1394 در سن 88 سالگی دار فانی را وداع گفت.

مقام معظم رهبری بعد از درگذشت عبد‌الحسن حائری طی پیام تسلیتی فرمودند: بی‌شک آن مرحوم که پرورش یافته‌ حوزه‌ قم و بیت رفیع حائری و سبط مرحوم آیة الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری بود، از فضلای برجسته‌ معاصر و یکی از پیشکسوتان نسخه‌شناسی و کتاب‌شناسی به شمار می‌رفت.

مرحوم حائری در سال 1306 در قم متولد شد و بامداد امروز اول شهریور ماه دار فانی را وداع گفت. او بیش از نیم قرن ( از سال 1331) در کتابخانه مجلس شورای اسلامی مشغول به خدمت بوده و نزدیک به 20 سال از این دوران را عهده‌دار سمت ریاست کتابخانه مجلس بوده است. وی صاحب نظریه «بازنویسی تاریخ علم بر اساس بازنویسی نسخ خطی» است که جایزه‌ای جهانی را نیز برای وی به ارمغان آورده است.

ارسال نظرات