معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان گفت: راه نجات و توسعه کردستان، توسعه فرهنگ تعاون است و تعاونگران برای این موفقیت باید فعالیت را از خود شروع کنند و آن را به جامعه تعمیم دهند.
کد خبر: ۸۵۶۵۰۸۵
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حسین فیروزی در مراسم دهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان به مناسبت فرا رسیدن هفته تعاون در محل سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سنندج با بیان این مطلب اظهار داشت: تعاون یکی از دستاوردهای مهم بشری است که قبل از تشکیل آن توسط بشر، در قرآن و مکتب اسلام به خوبی بر اهمیت آن تاکید شده است.

وی افزود: بکارگرفتن و عملی شدن توصیه‌های دینی و احکام الهی در رابطه با اهمیت تعاون در کشور و استان جای بحث و بررسی دارد و آنچه عیان است فاصله زیاد جایگاه تعاونی‌ها با نقطه قابل اتکاست.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان عنوان کرد: با توجه به اینکه 19 درصد اقتصاد دنیا به تعاونی‌ها وابسته است می توان اهمیت این مسئله را به خوبی دریافت.

وی تصریح کرد: در کشور ما متاسفانه فرهنگ تعاون به خوبی رواج نیافته و مدیران و رهبران فکری جامعه باید به عنوان پیشتازان این امر به توسعه تعاونی ها و توسعه فرهنگ تعاون در جامعه کمک کنند.

فیروزی انجام این کار را مستلزم ترویج فرهنگ گفت‌وگو دانست و افزود: اگر فرهنگ گفت‌وگو در جامعه ترویج نشود، تعاونی‌ها و اهمیت آنها نیز به دست فراموشی سپرده می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان بر نقش تعاونی‌ها در توسعه تاکید کرد و گفت: راه نجات کردستان از شرایط نامطلوب اقتصادی توسعه تعاونی‌هاست.

وی ذکر کرد: در امر تعاون تنها موضوع سرمایه، اشتغال و تولید نیست بلکه سرمایه‌های اجتماعی را نیز می توان مهمترین مقوله تعاون دانست.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان ادامه داد: چنانچه تعاون در راستای قانون و با توجه به احکام تعیین شده گام بردارد، موجب کاهش فقر و نابرابری و توسعه اقتصاد خواهد شد.

وی وجود توانایی فکری، فکر و اندیشه منطقی، جسارت و بهره‌گیری از سرمایه‌های اجتماعی را از دیگر موارد مهم و تاثیرگذار در فعالیت تعاونی‌ها و موفقیت آنها دانست.

فیروزی با اشاره به وجود دو نگاه درونی و بیرونی در رابطه با فعالیت تعاونی‌ها در کردستان، اظهار کرد: با تکیه بر نگاه بیرونی می توان دستگاه‌های اجرایی، نوع نگاه مدیران و ... را در نحوه فعالیت تعاونی ها و نرسیدن به جایگاه شایسته برای آنها را موثر دانست.

وی عنوان کرد: مسئله مهم دیگری نیز وجود دارد و آن نحوه فعالیت و نگاه تعاونی داران به فعالیت های خود و نحوه انجام وظایف است که نگاه از درون خوانده می شود.

فیروزی بخشی از علت عدم ترویج فرهنگ تعاونی را نیز ناشی از خطای تعاونی داران دانست و افزود: مسئولیت بخش عمده ای از تعطیلی و عدم موفقیت تعاونی ها بر عهده افراد فعال این حوزه است که تا کنون موفق به ترویج فرهنگ تعاون نشده اند و در این زمینه موفق عمل نکرده اند.

وی تاکید کرد: در فعالیت تعاونی‌ها صراحت وجود ندارد و نواقص آسیب شناسی نشده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان در پایان بر اطلاع رسانی دقیق و شفاف، خدمت صادقانه و اعتماد اعضای تعاونی ها تاکید کرد و یادآور شد: تعاونی های استان که نقش ویژه ای در توسعه دارند نباید به وضع موجود راضی باشند و نقش آفرینی خود را در این زمینه بیشتر کنند.

ارسال نظرات