دادستان کل مصر روز شنبه 53 متهم از سران و اعضای گروه اخوان المسلمین و اعضای ائتلاف حامی آنان در داخل و خارج از این کشور را به دادگاه نظامی ارجاع دادند. این افراد متهم به ایجاد گروه های مسلح با هدف کشتن افسر پلیس محاکمه خواهند شد.
کد خبر: ۸۵۶۵۰۵۹
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ دستگاه امنیتی مصر 35 متهم را دستگیر کرد که 24 تن از ایشان اعتراف کرده اند از اعضای گروه اخوان و جزو گروهک های موسوم به کمیته های عملیات ویژه هستند که نیروهای امنیتی و شهروندانی که با دستگاه های امنیتی همکاری میکنند را هدف قرار می دهند.

همچنین یوسف القرضاوی که هم اکنون در قطر زندگی می کند به همراه دو متهم دیگر به صورت غیابی در دادگاه نظامی محاکمه خواهند شد. این افراد متهم به برنامه ریزی یا اجرای عملیات های تروریستی انفجار در قاهره هستند و در ترور یک سرهنگ پلیس که اوریل گذشته کشته شد، دست دارند. 

نیروهای امنیتی مصر از زمان برکناری محمد مرسی (2013) تا کنون هزاران نفر را دستگیر کرده و صدها نفر از تظاهرکنندگان کشته شده اند.

در قابل گروه های موسوم به جهادی نیز صدها نفر از نیروهای پلیس و سربازان این کشور را کشته اند، شمال شبه جزیره سینا که پناهگاه گروه تروریستی "بیت المقدس" می باشد مرکز این حملات بوده است. این گروه با داعش بیعت کرده و نام " ولایت سینا" را برای خود انتخاب کرده است. این گروه میگوید که حملاتش در پاسخ به سرکوب خشونت آمیز تظاهرات های مردمی است.

 

 

 

ارسال نظرات