همزمان با آغاز هفته تعاون، دهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان یزد امروز در مراسمی با حضور مسئولان و مدیران تعاونی‌های استان یزد برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۵۰۴۴
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، بعد از ظهر دیروز در مراسم دهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان یزد در هتل زنبق با اشاره به اینکه نقش تعاونی‌ها باید در اقتصاد کشور احیا شود، اظهار داشت: تعاونی‌ها باید 25 درصد اقتصاد کشور را بر اساس برنامه چشم‌انداز 20 ساله به خود اختصاص دهند.

محمدحسین ریاحی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» خاطر نشان کرد: تعاونی‌ها نماد همدلی و همزبانی هستند و اشاعه فرهنگ تعاونی می‌تواند همدلی و همزبانی را در جامعه ترویج دهد.

وی با بیان اینکه توسعه تعاونی‌ها، رفاه اجتماعی و اشتغال را نیز افزایش خواهد داد، تاکید کرد: توسعه تعاونی‌ها در نهایت به توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی منجر خواهد شد.

ریاحی با ابراز خرسندی از اینکه فرهنگ تعاونی در استان یزد وجود دارد و فعالیت‌ تعاونی‌های بزرگ نشان از این واقعیت دارد، عنوان کرد: برخی تعاونی‌های یزد در سطح ملی و حتی بین‌المللی مطرح هستند و توانسته‌اند با سرمایه‌‌های خرد مردم، دست به کارهای بزرگ و ارزشمندی بزنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه تعاونی‌ها تاکنون در زمینه جمع‌آوری سرمایه‌های خرد مردم تلاش کرده‌اند و به موفقیت‌های خوبی نیز دست یافته‌اند، بیان کرد: برای اینکه بتوان تعاونی‌ها را به خوبی اداره کرد و آنها را گسترش داد، لازم است از دانش روز نیز بهره گرفته شود و شرکت‌های دانش‌‌بنیان باید در تعاونی‌ها نیز نمود بیشتری پیدا کنند.

وی، از فعالیت بیش از 3 هزار تعاونی در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: برخی تعاونی‌ها نیز غیرفعال هستند که عوامل توقف فعالیت و رکود آنها شناسایی شده و امیدواریم بتوانیم با ارائه راهکارهای متناسب با مشکلات آنها، شاهد از سرگیری فعالیت این تعاونی‌ها باشیم.

به گزارش بسیج، در این مراسم از شرکت تعاونی کارکنان نیروگاه یزد، شرکت تعاونی تولیدی سیرنگ، شرکت تعاونی دانش‌بنیان پیشگامان رسانه و آینده زبده، شرکت تعاونی خدمات فنی فولاد، شرکت تعاونی فراگیر غدیر علی‌آباد، شرکت تعاونی کارکنان مسکن سنگ‌آهن مرکزی ایران و اتحادیه تعاونی مصرف کارکنان دولت به عنوان هفت تعاونی برتر استان یزد تجلیل شد.

 

ارسال نظرات