دبیر اجرایی جشنواره شعر و خاطره‌نویسی دفاع مقدس مازندران خبر داد
مهم‌ترین موضوعی که در اشعار جشنواره اشک انار مورد توجه است موضوع هشت سال دفاع مقدس و هشت سال دفاع نرم پس از فتنه سال 88 بوده که علاقمندان جوان و نوجوان امروز ما ادبیات جشنواره نیز وفاداری و پایمردی نسبت به دفاع مقدس را با هنر خود تبیین می کنند.
کد خبر: ۸۵۶۵۰۳۲
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸




خبرگزاری بسیج مازندران، سیدمحمد صادقی دبیر اجرایی جشنواره شعر و خاطره‌نویسی دفاع مقدس مازندران اظهار کرد: هشتمین دوره جشنواره شعر اشک انار با عنوان مقاومت و حماسه در دو بخش زبان فارسی و طبری، در مازندران برگزار می‌شود.

صادقی اضافه کرد: این جشنواره در 6 موضوع از جمله دفاع مقدس، فرهنگ عاشورایی در دفاع مقدس، بحث ایثارگران، جانبازان و ایثارگران، مقاومت ملل و بیداری اسلامی، بحث شهدای هسته‌ای و جنگ نرم، شبیخون فرهنگی و حماسه 9 دی برگزار میشود.

دبیر اجرایی جشنواره شعر و خاطره‌نویسی دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه میزان استقبال از جشنواره شعر مقاومت و حماسه در سال جاری مطلوب بوده، افزود: پیش‌بینی ما این است آثار بیشتری نسبت به سال گذشته به دست ما برسد.

صادقی یادآور شد: از دوره چهارم جشنواره شعر مقاومت و حماسه با محوریت یادبود شهیدان انجام شده که مقرر شد محوریت جشنواره امسال را شهدای بسیج جامعه پزشکی و سلامت مازندران شکل دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه نسل‌های چهارم و پنجم انقلاب، انقلاب اسلامی و هشت دفاع مقدس را ندیدند و به‌خوبی درک نکردند مهم‌ترین موضوعی که در این اشعار مورد توجه است موضوع هشت سال دفاع مقدس و هشت سال دفاع نرم پس از فتنه سال 88 بوده که این نوجوانان و جوانان نیز وفاداری و پایمردی نسبت به دفاع مقدس اثبات کردند و از نظر ادبیات نشانه ماندگاری و مانایی فرهنگ دفاع مقدس در میان نسل‌های پس از جنگ است.

مدیر ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اظهار کرد: پس از گذشت هشت سال اشعار دارای ویژگی تکنیکی بسیاری شده و همچنین از نظر مفهومی نیز غنی‌تر، قوی‌تر و جدی‌تر شده؛ در ابتدا شاعران اطلاعات و اندوخته محدودی داشتند در حالی‌که اشعار از نظر تازگی نگاه، تغییر، سبک و محتوا پیشرفته‌تر شده است.

صادقی در پایان مهلت جشنواره شعر مقاومت و حماسه را تا پایان آبان ماه امسال اعلام کرد و گفت: به 22 نفر از افراد برگزیده جوایز نقدی اهدا می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها