خبرهای داغ:

مشروطه درسیمای مرکز قزوين

مستند تلويزيوني «مشروطه در قزوين» با موضوع بررسي تاريخ مشروطه در صدا و سيماي مركز قزوين توليد شد.
کد خبر: ۸۵۶۴۸۸۹
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از روابط عمومی صدا و سیما استان، اين مستند تلويزيوني با رويكردي تاريخي در شبكه ي استاني سيماي مركز قزوين توليد شد که با نگاهي به گذشته به تحليل وقايع و اتفاقات نهضت مشروطه در قزوين به عنوان چهارمين شهر تاثيرگذار در اولين انقلاب اجتماعي ايرانيان مي پردازد.

گفتني است يكي از بخش هاي اصلي اين مستند تلويزيوني معرفي شخصيت ميرزا حسن شيخ الاسلام سردار گروه مردمي انقلاب مردم قزوين در دوران مشروطه است.

شهر قزوین بواسطه ی پیشینه ی تاریخی اش همواره نقش مهمی در تحولات سیاسی و اجتماعی کشور داشته است، شخصیت هایی همچون ميرزا حسن شيخ الاسلام، عارف قزوینی شاعر و حماسه سرای ملی عصر مشروطه، علی اکبر دهخدا عضو شورای سردبیری روزنامه ی صور اسرافیل و نویسنده و طنز پرداز مشروطه و سید اشرف الدین قزوینی صاحب نشریه ی اجتماعی ـ سیاسی «نسیم شمال»  در دوران مشروطه افرادی بودند که در زمره ی روشنفکران و نخبگان عصر بیداری قلمداد می شدند.

 بر این اساس قزوین در انقلاب مشروطه و تحولات سیاسی ـ اجتماعی کشور نقش مهمی داشته است که مستند تلویزیونی «مشروطه در قزوین» بخش هایی از آنرا تبیین می کند.

اين مستند تلويزيوني به مدت 45 دقيقه اي به تهيه كنندگي حميدرضا محلاتي در شبكه استاني سيماي مركز قزوين تهيه و توليد شد.

1005/ت20/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار