کارگاه آموزشی "خبرنگاری محیط زیست و منابع طبیعی" با حضور جمعی از خبرنگاران و مدیران رسانه‌های مختلف استان یزد برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۴۸۶۰
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۸


به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، کارگاه آموزشی، مشورتی خبرنگاری در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست، ظهر امروز با هدف اشتراک و انتقال دانش در راستای مدیریت یکپارچه منابع طبیعی و آموزش روزنامه‌نگاری توسعه‌ای در یزد برگزار شد.

صدیقه ببران از اساتید روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه‌های استان یزد در این کارگاه آموزشی با بیان اینکه اخبار توسعه‌ای امیدآورین نوع خبر برای جامعه است، اظهار داشت: اگر رسانه‌ها با آگاهی بیشتر از موضوع مصاحبه و خبر نسبت به تهیه آن اقدام کنند، می‌توانند نقش مهمی در راستای توسعه و پیشبرد توسعه استان و کشور داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت داشتن نگاه انتقادی در اخبار توسعه‌ای گفت: در گزارش و خبر توسعه‌ای مسئولان و متخصصان مورد بحث به ارائه گزارش‌های عملگرایانه و اقداماتی که به کسب نتیجه منتهی شده باشند، می‌پردازند.

ببران تأکید برفرآیندها، نگاه انتقادی به تمام برنامه‌ها، تأکید بر نیازهای مردمی، ارائه سابقه موضوع‌ها و طرح‌ها، پیش‌بینی نیازهای آینده، تأثیر برنامه‌ها بر مردم، فرآیند توسعه بر سایر مکان‌ها، مقایسه طرح اولیه با طرح اجراشده و بررسی ادعای موفقیت برنامه‌ها را از جمله مهمترین معیارهای اخبار توسعه‌ای عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت پیشبرد اهداف آموزشی در بحث سوادآموزی در کشور افزود: شناخت افراد تأثیرگذار و آموزش آنها در راستای پیشبرد اهداف توسعه  کشور، از ضرورت‌های اجرایی در راستای تهیه گزارش‌های توسعه‌ای در بین اصحاب رسانه به ویژه فعالان عرصه خبر و گزارش است.

وی اخلاقی رسانه‌ای را از جمله مهمترین اصول خبرنگاران در کشور به ویژه گزارش توسعه‌ای دانست و بیان کرد: روزنامه‌نگاران توسعه‌ای، در جامعه به عنوان قاضی و کارشناسان نظارت برحسن انجام کار مسئولیت اخلاق دارند و باید نسبت به تهیه و انعکاس اخبار واقعی از رویداد اقدام کنند.

ارسال نظرات