مدیرکل آموزش فنی حرفه ای استان یزد خبر داد:
مدیرکل آموزش فنی حرفه ای استان یزد با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی یزد افزود: در این خصوص تفاهمنامه خوبی با دانشگاه یزد منعقد شده که با شروع سال تحصیلی حدود هزار نفر از دانشجویان در سطح استان به صورت پایلوت از آموزش‌های مهارتی استفاده می کنند تا تلفیقی از علم و عمل و توانمندی سازی دانشجویان در حوزه های مهارتی صورت گیرد.
کد خبر: ۸۵۶۴۸۵۹
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، مدیرکل آموزش فنی حرفه ای استان یزد گفت: این اداره با 17 مرکز آموزش دولتی و  430 آموزشگاه بخش خصوصی سالانه  به 150 تا 169 هزار نفر در حوزه‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر آموزش می دهد که تقریبا 60 میلیون نفر ساعت در سال می شود.

حبیب کارگر با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی یزد افزود: در این خصوص تفاهمنامه خوبی با دانشگاه یزد منعقد شده که با شروع سال تحصیلی  حدود هزار نفر از دانشجویان در سطح استان  به صورت پایلوت از آموزش‌های مهارتی استفاده می کنند تا تلفیقی از علم و عمل و توانمندی سازی دانشجویان در حوزه های مهارتی صورت گیرد.

وی از تبدیل وضعیت وضعیت 178 نفر مربی فنی و حرفه ای خبر داد و افزود: این مربیان چندین سال به صورت حق التدریسی فعالیت می کردند  که به زودی پس از مصاحبه تخصصی استخدام پیمانی آنها انجام خواهد شد.

کارگر یادآور شد: از 6 ماهه دوم سال آزمون‌های ادواری مهارتی به صورت الکترونیکی در هر شهرستان برگزار می‌شود که از حضور داوطلبان در مرکز استان و اتلاف وقت آنها جلوگیری می‌کند.

مدیرکل  آموزش فنی حرفه ای استان از مصوب شدن 750 میلیون در حوزه مشاغل خانگی خبر داد و افزود: با حمایت اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی به طرح های تایید شده کارآموزان فنی حرفه ای و آموزش دیدگان حوزه مهارت که تاکنون وام پرداخت نشده وام پرداخت می شود و منجر به اشتغال زایی خواهد بود.

کارگر گفت: کلیه شرکت های مستقر در شهرک های صنعتی استان یزد در سال 94 از آموزش های مهارتی بهره مند خواهند شد.

وی عنوان کرد: طرح طبقه بندی آموزشگاه‌های آزاد براسا سطح آموزش، امکاات، خدمات، رشته و غیره در دستور کار قرارگرفته که برای 40 آموزشگاه انجام شده است تا براساس آن شهریه دریافت کرده و به آموزش بپرازند.

مدیرکل  آموزش فنی حرفه ای استان کسب رتبه اول مسابقات قرآن در رشته ترتیل توسط مربی فنی و حرفه ای یزد، کسب دو مدال بنز، کسب رتبه اول ستاد اقامه نماز در استان، رتبه برترین دستگاه استان در درحوزه امر به معروف و نهی از منکر، برخورداری حدود 50 هزار نفر از آموزشهای مهارتی در  سال اخیر، افزایش 158 درصدی آموزش‌های روستایی، افزایش 118 درصدی در حوزه عملکرد آموزش های مهارتی از جمله موفقیت های این دستگاه نام برد.

یزدآوا

ارسال نظرات