مشاور هنری استاندار یزد:

هنوز شاهد تحول فرهنگی در کشور نیستیم/عمل و توجه دستگاه ها به منویات فرهنگی رهبری عامل مقابله با تهاجم فرهنگی است

ابوالقاسم دهقان گفت: مقام معظم رهبری در هر سال بر تهاجم فرهنگی دشمن و راه های مقابله با آن اشاره می کند که اگر دستگاه های فرهنگی این فرمایشات را به خوبی عمل کنند می توان جلوی پیشرفت دشمن را در تمام زمینه ها گرفت.
کد خبر: ۸۵۶۴۸۵۶
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، مشاور هنری استاندار یزد، با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و هشدارهای رهبر معظم انقلاب در این خصوص گفت: سال های قبل مقام معظم رهبری در خصوص تهاجم فرهنگی دشمن به مسئولین فرهنگی و بزرگانی که در زمینه فرهنگی کشور فعالیت داشتند هشدار دادند که ما در موقعیت دیگری قرار گرفتیم که دشمن در حال برنامه ریزی است و دقیقا ریشه های فرهنگ وهنر ما را نشانه گرفته است.

ابوالقاسم دهقان ادامه داد: این تذکر رهبری برای همه روشن بود که بایستی برنامه ها را منطبق با ارزش ها، قداست های دینی و بخصوص شریعت اسلامی باشد اما متاسفانه تا این لحظه آن گونه که باید انجام شود و تحول فرهنگی در کشور براساس همین ارزش های اسلامی باید رخ دهد تاکنون این اتفاق نیفتاده است، واین رهنمودها و صحبت های ارزشمند رهبر معظم انقلاب در مرحله ظهور قرار نگرفته است.

وی در ادامه افزود: به همین علت بحث های دیگری در مورد جریانات فرهنگی بوجود آمد که یکی از بحث هایی که مسئولین فرهنگی استان و مسئولین اداره فرهنگ ارشاد اسلامی باید دنبال می کردند در همان مقاطعی که رهبر معظم انقلاب این بود که حداقل در استان بحث مهندسی فرهنگی بایستی شکل می گرفت زیرا یکی از بحث هایی که از طرف مقام معظم رهبری مطرح شده بود توسط این طرح پیشنهادی می توانست انجام شود که متاسفانه این امر هم به تحقق نرسید.

مشاورهنری استاندار در خصوص فعالیت های دشمن و تغییر مواضع آنها گفت: امروزه دشمن و بخصوص استکبار جهانی به این نتیجه رسیده اند که نمی تواند با ادوات جنگی، جنگ های تن به تن، بنباران ها و کشتارهای جنگی به نتیجه برسد و برا ی پیشبرد اهداف خود می خواهد از طریق تهاجم فرهنگی به خواسته های خود برسند اما آنچه که مسّلم است کشور ما هم با قدرت و شجاعت تمام مانند هشت سال جنگ تحمیلی ایستادگی کرد و به پیروزی رسید در این زمینه نیز کوتاهی نخواهد کرد.

دهقان تصریح کرد: دشمن برای اینکه بتواند به نتیجه دلخواه خود دست یابد بوسیله حمله فرهنگی مانند تاسیس چندین هزار سایت و یا ماهواره هایی که در سراسر جهان براحتی در دسترس مردم قرار گرفته است می خواهد افکار و عقاید خود را قالب کند پس ما در کشورمان برای کنترل این تهاجم که با برنامه ریزی های چشمگیری از طرف دشمن دنبال می شود باید دیدگاه خود را عوض کنیم.

وی به راه حل های مبارزه با این تهاجمات اشاره کرد و افزود: آنچه مسلم است این است که دشمن تهاجم خود را از جبهه فرهنگی شروع کرده و در حال گسترش می باشد، اگر اقدام شایسته در این زمینه صورت نگیرد قطعا این غده سرطانی به تمام پیکره ایران اسلامی سرایت می کند و این دود سیاه که از شعله های آتش خانمان سوز فرهنگ غرب برخاسته همه جا گسترش می یابد و با سایه شوم خود، مانع از تجلی نور فرهنگ انقلابی اسلامی خواهد شد.

مشاوره هنری استاندار در ادامه خاطر نشان کرد: لذا همان گونه که هنگام تهاجم نظامی خود را آماده دفاع و فداکاری می کنیم، در جبهه فرهنگی هم باید با تمام امکانات به دفاع و دفع فرهنگ دشمن بپردازیم و گرنه سنگرها را یکی بعد از دیگری از دست خواهیم داد و زمانی به خود می آییم که کار از کار گذشته است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در هر سال بر تهاجم فرهنگی دشمن و راه های مقابله با آن اشاره می کند که اگر دستگاه های فرهنگی این فرمایشات را به خوبی عمل کنند می توان جلوی پیشرفت دشمن را در تمام زمینه ها گرفت.

دهقان در پایان اظهار داشت: امیدورا هستیم که با همت مسئولین و همراهی خود مردم این جریان به نتیجه مطلوبی برسد و همان مواردی که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده با بصیرت به جریانات فرهنگی و هنری نگاه کنیم.

یزدهنر

ارسال نظرات