رئیس موسسه آموزش عالی صالحان قائم‌شهر:

اردوهای جهادی از مهاجرت معکوس روستائیان جلوگیری می‌کند

رئیس موسسه آموزش عالی صالحان قائم‌شهر گفت: اردوهای جهادی از مهاجرت معکوس روستائیان جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۸۵۶۴۸۰۵
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴




خبرگزاری بسیج مازندران، امید میربها اظهار کرد: دومین اردوی جهادی دانشجویان موسسه آموزش عالی صالحان به سوادکوه شمالی منطقه لفور انجام شد.

وی با بیان اینکه دانشجویان با اشتیاق در اردهای جهادی شرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: شور و شوق دانشجویان برای شرکت در اردوهای جهادی، انگیزه دانشگاه را برای اعزام افزایش داد.

رئیس موسسه آموزش عالی صالحان قائم‌شهربا اشاره به اینکه دانشجویان در اردوهای جهادی به آموزش کلاس‌هایی همچون قرآن، آشپزی، گلیم‌بافی، عروسک‌دوزی می‌پردازند، اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی این اردو اعم از غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، فضاسازی برای یادواره شهدای لفور و پیاده‌روی خانوادگی است.

میربها با تاکید بر اینکه با توجه به استقبال بی‌نظیر دانشجویان، این موسسه آموزش عالی برای برگزاری اردوهای جهادی تلاش بیشتری می‌کند، یادآور شد: اردوهای جهادی موجب می‌شود روحیه معنوی دانشجویان افزایش پیدا کند و نوع‌دوستی و کمک به هم‌نوع را در این اردوها آموزش می‌دهند.

وی ادامه داد: استقبال خانواده‌ها از اردوهای جهادی موجب انگیزه بیشتر برای دانشجویان می‌شود تا در این اردوها شرکت کنند.

رئیس موسسه آموزش عالی صالحان قائم‌شهربا بیان اینکه اهالی روستا با اشتیاق در کلاس‌های آموزشی اردوهای جهادی شرکت می‌کنند، اضافه کرد: دانشجویان با شوق انگیزه مثال‌زدنی در کلاس‌ها آموزش لازم را ارائه و روستائیان با اشتیاق بسیاری در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه در آینده تعداد اردوهای جهادی افزایش می‌یابد٬ تصریح کرد: با شناسایی مناطق محروم در روستاهای قائم‌شهر و سوادکوه، اردوهای جهادی متعددی به این مناطق اعزام می‌شوند.

میربها یادآور شد: باید دانشگاه‌ها برای ایجاد فرهنگ جهادی در جامعه اردوهای جهادی بیشتری را در مناطق محروم برگزار ‌کنند تا در این زمینه مشکلات موجود در روستاها برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان به‌سمت خودباوری و اشتغال‌زایی رو میآورند، متذکر شد: اردوهای جهادی می‌تواند از مهاجرت معکوس روستائیان به شهرها جلوگیری کند و در این زمینه دانشجویان در کار اجرایی عملیاتی قرار و از هر نوع شعار فاصله میگیرند.

رئیس موسسه آموزش عالی صالحان قائم‌شهردر پایان گفت: دانشجویان با شرکت در اردوهای جهادی شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شوند و در جهت خدمات موثر در مناطق محروم اقدامات جدی انجام می‌دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار