رييس پليس فتا استان چهارمحال و بختياری از شناسايی و دستگيری فردی كه اقدام به برداشت غير مجاز 55 ميليون ريالی با استفاده از مهندسی اجتماعی از حساب يكی از شهروندان كرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۴۷۹۸
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ "قاسم جعفريان"با اعلام این خبر، گفت: در پي وصول يك فقره مرجوعه قضايي از دادسراي عمومي و انقلاب مبني بر شكايت فردي با عنوان برداشت غير مجاز از حساب بانكي وي، مراتب طي تشكيل پرونده‌اي در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

وي ادامه داد: با بررسي‌هاي صورت گرفته از پرينت حساب شاكي، محرز شد برداشت صورت گرفته از حساب مورد نظر در چندين مرحله و به مبلغ 55 ميلون ريال بوده است .

اين مقام انتظامي ادامه داد: پس از انجام تحقيقات پليسي و تخصصي، در نهايت فرد برداشت‌ کننده شناسايي و براي انجام تحقيقات تكميلي به اين پليس فرا خوانده شد.

سرهنگ جعفريان افزود: پس از انجام تحقيقات تكميلي و مواجه شدن با مستندات غيرقابل انکار، متهم به جرم انتسابي خود اعتراف نمود و درخصوص نحوه برداشت اين مبلغ از حساب شاكي اظهار كرد: من از شاكي پول طلب داشتم و اطلاعات كارت او را با جلب اعتماد وي و شگرد هاي خاص بدست اوردم و از حساب شاكي مبلغ 55 ميلون ريال طي چندين مرحله برداشت كردم.

رييس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان چهارمحال و بختياري تصريح كرد: کلاهبرداران با استفاده از شيوه‌هاي خاص و مهندسي اجتماعي(مثل كسب سود سرشار) سعي مي‌کنند کاربر را به انجام خواسته‌هايشان ترغيب نمايند.

وي در پايان از شهروندان خواست كه در فضاي مجازي به هويت‌هايي كه مي‌توانند غيرواقعي باشند، اعتماد نكنند.

ارسال نظرات