خبرهای داغ:
عبادی در جمع دانشجویان طرح ولایت:

سرانجام برجام دشمنی غرب با ایران را کمرنگ نمی کند/ عده ای درصدد کمرنگ کردن ستیز دانشجویان با سلطه گران هستند

نماینده مردم بیرجند در مجلس با بیان اینکه اگر کسی فکر کند که با برجام دیگر دشمنی آمریکا و انگلیس با ایران کمرنگ می‌شود، اشتباه است گفت: خیلی‌ها دوست دارند که ستیز دانشجویان در جنگ فرهنگی با نظام سلطه تمام شود.
کد خبر: ۸۵۶۴۵۵۴
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی شب گذشته در جمع دانشجویان طرح ولایتی خراسان جنوبی، با بیان اینکه بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی و ابتکاری فوق العاده از سوی امام راحل است، گفت: بحران‌های متعددی که انقلاب با موفقیت و پیروزی پشت سر گذاشته است به برکت بسیج بوده است.

وی با بیان اینکه اگر بسیج نبود انقلاب هم وجود نداشت، افزود: بسیج مانند مالک اشتر تمام نقشه‌های دشمنان ایران را بر هم زده است؛ به طوری که هرکجا بسیج وارد شده نقشه دشمن بر هم خورده است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس با بیان اینکه امروز هجمه‌های سیاسی و فرهنگی به بسیج زیاد است، تصریح کرد: دشمن بدنبال ایجاد هجمه‌های منفی نسبت به بسیج و بسیجیان است.

عبادی با بیان اینکه دشمن علاقه دارد که ایران اسلامی را هرطور که شده بر هم بریزد، گفت: تا کنون به برکت ولایت فقیه از این بحران هایی که دشمن ایجاد کرده با موفقیت عبور کردیم.

سرگرم کردن دانشجویان با مسائل حزبی و جناحی یک خطر بزرگ است

وی با اشاره به اینکه بهترین جایی که می‌تواند مدافع فرهنگ کشور باشد، جنبش دانشجویی و بسیج دانشجویی است، گفت: بسیج دانشجویی روی مسائل ولایت و ارزش‌ها تاکید کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه سرگرم کردن دانشجویان با مسائل حزبی و جناحی یک خطر بزرگ است، گفت: فضای دانشجویی و دانشگاه‌ها نباید جولانگاه فضای سیاسی شود.

عبادی با اشاره به اینکه نباید فضای دانشگاه‌ها محل احزاب سیاسی باشد، گفت: خیلی‌ها دوست دارند که ستیز دانشجویان در جنگ فرهنگی با نظام سلطه تمام شود.

وی گفت: اگر کسی فکر کند که با برجام دیگر دشمنی آمریکا و انگلیس با ایران کمرنگ می‌شود، اشتباه می‌کنند؛ چراکه برجام چه انجام بشود چه نشود دشمنی غرب با ایران سر جایش خواهد بود.

تا بسیجیان هستند شعار «مرگ بر آمریکا» هم پاک نخواهد شد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه با پاک کردن شعار مرگ بر آمریکا صورت مسئله پاک نخواهد شد، افزود: تا زمانیکه بسیجیان هستند شعار مرگ بر آمریکا هم پاک نخواهد شد.

عبادی با بیان اینکه مجلس بنا بر گفته امام راحل در راس امور است و کنار گذاشتن مجلس در بررسی برجام خلاف واقع است، بیان داشت: کسی نباید جایگاه مجلس را تنزل دهد و در برجام نباید مجلس را نادیده بگیرند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تعطیلات مجلس آن هم در زمان بررسی برجام، گفت: تعطیلات مجلس آیین نامه‌ای است که طبق آن مجلس می‌تواند بعد از سه هفته فعالیت یک هفته تعطیل باشد و نمایندگان برای پیگیری امور به حوزه انتخابیه خود بروند و یا اینکه در تهران پیگیری‌های مربوطه را انجام دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: همچنین براساس آیین ماه، مجلس در تابستان یک ماه تعطیلات دارد که طبق نظر هیات رئیسه اکنون به دو هفته در ابتدای تابستان و دو هفته آخر تابستان تبدیل شده است؛ اما آنچه مهم است اینکه اگر مجلس تعطیل هم نمی‌بود برجام در صحن علنی مجلس که بحث نمی‌شد، اکنون هم کمیسیون تخصصی برجام فعال است و بحث و بررسی می‌کنند.

عبادی گفت: در بحث برجام کمیسیون‌های مربوطه مجلس الان کار خود را انجام می‌دهند.

وی در خصوص سوالی در مورد بازگشایی سفارت انگلیس در ایران هم با اشاره به اینکه ایران از انگلیس و سفارت این کشور هرگز در تاریخ خاطره خوشی ندارد، گفت: انگلیس یک کشور منفور در منطقه برای ایران و سایر کشورهای منطقه و برخی کشورهای دیگر قاره‌ها است و این تنفر به خاطر جنایات آن‌ها است.

انگلیس امروز‌‌ هیچ تغییری نکرده و همان انگلیس سابق است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به اینکه جنایات انگلیس در ایران کم نیست که بشود فراموش کرد، بیان داشت: انگلیس امروز‌‌ همان انگلیس سابق است و هیچ تغییری نکرده است.

عبادی با بیان اینکه ایران اسلامی زخم خورده انگلیس نامرد است، تصریح کرد: در فتنه ۸۸ سفیر انگلیس با کروات خود در تظاهرات‌های خیابانی شرکت می‌کرد و طبق گفته وزیر اطلاعات دولت سابق، سفارت انگلیس در فتنه ۸۸ به بیش از ۲۰۰ فرد مأموریت داده بود که فقط سراغ خواص بروند و راه‌های نفوذ بر آن‌ها را شناسایی کنند؛ بنابراین سفارت انگلیس در فتنه ۸۸ نقش بسیار زیادی داشت.

وی با بیان اینکه بنده اگر در کشور صاحب نفوذ بودم برای بازگشایی سفارت انگلیس عجله نمی‌کردم و می‌گذاشتیم تا ابتدا انتخابات مجلس و مجلس خبرگان برگزار شود بعد تازه در مورد بازگشایی بررسی می‌کردیم، گفت: با توجه به سابقه بد سفارت انگلستان در فتنه ۸۸ اکنون مردم و نخبگان سیاسی در کشور نگران بازگشایی سفارت انگلیس هستند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس در خصوص سوالی در مورد مبارزه با مفاسد اقتصادی هم گفت: آقازاده‌هایی که امروز محاکمه می‌کنند را زو‌تر از این‌ها باید قوه قضائیه محاکمه می‌کرد.

آقازاده‌ها باید در همان دهه اول انقلاب محاکمه می‌شدند

عبادی با بیان اینکه برخی از این آقازاده‌ها باید در دهه اول انقلاب محاکمه می‌شدند، بیان داشت: ساختار معیوب ما آقازاده‌ها را آقازاده کرد؛ اگر‌‌ همان تخلف اولی که انجام دادند جلوی آن‌ها گرفته می‌شد کار به اینجا نمی‌رسید.

وی با اشاره به اینکه آیت الله لاریجانی در محاکمه دانه درشت‌ها رودربایستی را کنار گذاشته است، گفت: بحث فساد اقتصادی در هر دولتی که باشد نباید با آن مماشات کرد.

این نماینده مجلس در خصوص سوالی در مورد سران فتنه نیز، گفت: حصر خانگی براساس مصلحت است و گرنه سران فتنه اگر محاکمه شوند جرم آن‌ها خیلی بیشتر از حصر خانگی است؛ این‌ها فعلا بنا بر مصلحت حصر خانگی هستند.

عبادی در خصوص سوال دیگری در مورد برجام و اینکه چقدر خطوط قرمز در آن رعایت شده است، گفت: بازگشت تحریم‌ها، عدم لغو تحریم‌ها و برخی نظارت‌ها در برجام نگران کننده است و هر کجا که خطوط قرمز در برجام رعایت نشده است این‌ها در آینده برای ما نگران کننده خواهد بود.

خود مذاکره کنندگان هسته‌ای هم اعتقاد ندارند که تمامی خطوط قرمز رعایت شده است

وی گفت: خود مذاکره کنندگان هسته‌ای هم اعتقاد ندارند که تمامی خطوط قرمز رعایت شده است؛ بلکه گفتند که تمام توان خود را گذاشتند و بیشتر از این دیگر نشد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با بیان اینکه باید به برجام نگاه ملی داشت نه حزبی و جناحی، گفت: باید نقد و بررسی‌ها در مورد برجام صورت گیرد.

عبادی تاکید کرد: در مورد مذاکرات و برجام اگر مقام معظم رهبری اشاره‌ای بکنند ما آنچه را که مدنظر ایشان است را عملی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی می‌تواند کشور را در برابر توطئه‌های خارجی بیمه کند، گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی عدم ارتباط با جهان نیست؛ بلکه باید طوری برنامه ریزی کنیم که پایه‌های اقتصادی ما در دورن کشور باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار