حجت الاسلام ماندگاری در یادواره شهدای امامشهر:
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر انسان مراقب اعمال خود باشد خدا به او بصیرت می‌بخشد، گفت: برای زنان مراقبت از حیا وعفت مهم و با ارزش است.
کد خبر: ۸۵۶۴۵۳۹
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری در یادمان 124 شهید منطقه امامشهر که در مسجد امام این منطقه برگزار شد، خاطر نشان کرد: شهدا برای رستگاری به مراقبت از نفس می پرداختند.

وی با اشاره به اهمیت نماز شب در قرآن ادامه داد: یکی از مراقبت های شهدا پاسداری و به پا داشتن نماز شب بوده است تا جایی که نماز شب را بر خود واجب می‌دانستند. در آیه16 سوره سجده آمده است که خداوند می‌فرماید: «هیچ کس نمی‌داند برای نماز شب چه چیز با ارزشی را قرار داده‌ام

ماندگاری محاسبه نفس را از دیگر ویژگی های شهدا بیان کرد و افزود: بنا به فرموده امام صادق(ع) «از ما نیست کسی که هر شب به کارنامه خود اندیشه نکند

وی با بیان اینکه اولین اصل در زندگی شهدا مجاهدت در راه خدا است، اذعان کرد: شهدا اهل مجاهدت بوده‌‌اند و هر کس در راه خدا مجاهدت کند خداوند نیز دستش را می‌گیرد.

ماندگاری ادامه داد: با الهام از شهدا در میابیم که مجاهدت در راه خدا سعادت را در پی دارد.

استاد حوزه و دانشگاه مجاهدت را در سه چیز بیان کرد و افزود:  کسب رضایت خداوند، برای قیامت وشکست دادن شیطان مجاهدت است.

وی با اشاره روایتی مبنی بر اینکه کسی که شب را خواب بماند و روز را به بطالت بگذراند نمی‌تواند در راه خداوند مجاهدت کند، تصریح کرد: جوانان می توانند مانند شهدا مجاهدت زمان خود را داشته باشند و در راه حق قرار گیرند.

ماندگاری با بیان حدیث شجاع ترین مردم کسی است که بتواند شیطان را شکست دهد وبینی شیطان را به خاک بمالد، خاطر نشان کرد: نفس اماره در همه حالت وجود دارد؛ اگر بخواهیم پیرو شهدا باشیم، چه زن و چه مرد باید مجاهدت کنیم.

وی در پایان گفت: با رعایت سه اصل مجاهدت، مراقبت و محاسبه نفس می توان رهرو شهدا بود.

ارسال نظرات