یادواره شهدای بخش مرکزی شهرستان بهاباد با حضور فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، رئیس شورای اسلامی شهر، بخشدار مرکزی، جمعی از مسئولین ادارات، خانواده های معظم شهداء و بسیجیان و اقشار مختلف مردم ولائی شهرستان بهاباد در جوار آرامگاه شهدای روستای کریم آباد بهاباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۴۴۶۵
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد: یادواره شهدای بخش مرکزی شهرستان بهاباد با حضور فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، رئیس شورای اسلامی شهر، بخشدار مرکزی، جمعی از مسئولین ادارات، خانواده های معظم شهداء و بسیجیان و اقشار مختلف مردم ولائی شهرستان بهاباد در جوار آرامگاه شهدای روستای کریم آباد بهاباد برگزار شد.

در این مراسم عباس اقبال فرماندار شهرستان بهاباد در سخنانی ضمن عرض خیرمقدم به شرکت کنندگان در این یادواره و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس با بیان اینکه امروز هرچه داریم به برکت خون شهداست افزود: در سایه دلاورمردی های رزمندگان اسلام و خون پاک شهدا نظام اسلامی ثابت و استوار به حیات جاودانه خود ادامه می دهد.

وی اظهار کرد: امنیتی که جمهوری اسلامی ایران را همچون یک نگین در دریای پرتلاطم حفظ کرده همه به برکت ایثار، ازخودگذشتگی و خون شهداست که امروز شاخ و برگ درخت تنومند نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیش از گذشته پربارتر کرده است.

وی با اشاره به مرور وصیتنامه های  شهدا تصریح کرد؛ دو درخواست در اکثر این وصیت نامه ها مشترک است که یکی اطاعت از ولایت فقیه و دیگری حرکت در خط اسلام ناب محمدی است.

وی  در ادامه اظهار داشت آنچه که امروز حائز اهمیت است و باید مورد توجه همه قرار گیرد بیعت با آرمانهای شهدا و ادامه راه و مسیر آنان است که امروز از طریق خدمت صادقانه به مردم شریف میسور است.

عالی ترین مقام اجرائی شهرستان گفت: برگزاری یادواره های شهداء نشان دهنده این است که در حقیقت شهداء نیازمند چنین مراسم هائی نیستند این ما هستیم که نیازمند اینگونه مراسمها می باشیم

اقبال به سکوت برخی کشورها در پی جنایات دشمنان در سرزمین های غزه و عراق، سوریه و یمن و لبنان و فلسطین اشاره کرد و افزود: امروز وقتی مردم مظلوم و بی دفاع غزه و عراق و یمن را میکشند و آنها را بمباران میکنند صدای هیچ کدام از کشورها بیرون نمی آید و هیچ اعتراضی هم نمی کنند.

وی به جنایت گروه داعش اشاره کرد و افزود: امروز اگر داعش را در عراق سوریه و افغانستان و یمن مشاهده می کنیم به خاطر این است که ایادی استکبار این گروه را تقویت می کنند و بر علیه مسلمانان وارد جنگ میشوند و هر جنایتی که میکنند دشمنان در آن شریک هستند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام مهدوی نژاد رئیس هیات انصار الحسین علیه السلام استان یزد در سخنانی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا ء امنیت امروز ایران اسلامی را مرهون و مدیون خون شهدا خواند و اظهار داشت: ایران تنها کشوری است که علم و بیرق سیدالشهدا(ع) آزادانه و تمام و کمال در آن برپاست و این افتخار بزرگ به سبب امنیتی است که از خون شهدا در سایه حرکت در مسیر دین با رهبری ولی فقیه بدست آمده است.

مهدوی نژاد عزت، عظمت و سربلندی امروز ایران اسلامی را به برکت خون شهدا و فرامین امام(ره) دانست و گفت: از خودگذشتگی رزمندگان اسلام، قدرت ایمان، اراده و ایثارگری جوانان نظام اسلامی، قدرت پوشالی دشمنان این مرز و بوم را به دنیا ثابت کرد.

وی افزود: شهداء خوب زندگی کردند و جان دادند امروز اگر مجلس برای اینها میگیریم برای آن است که زندگی خ.وب داشتند

حجت السلام مهدوی نژاد با بیان اینکه شهدای ما بودند که حرف امام را سر دست گرفتند گفت: امروز یک عده پیدا میشنود و برای رهبری  خط و نشان میکشند.

این روحانی با اشاره به اینکه شهدا برای بشریت الگو محسوب می شوند گفت: برای این است که آنها زندگی حقیقی و واقعی را به انسانها یاد دادند.

حجت الاسلام مهدوی نژاد افزود: شهدا با رشادت‌هایشان در 8 سال دفاع مقدس به مردم کشور ما هویت دادند، آنها با ایثارشان ارزش‌های اسلامی را در انقلاب جاری و تاریخ ایران را زنده کردند.

 وی با بیان اینکه شهدا برای نجات بشریت از ظلم و جهل و فساد، فداکاری و ایثار کردند، یادآور شد: هدف شهدا یک هدف مقدس و الهی بوده است.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ روحیه صبر، استقامت و ایستادگی به عنوان یکی دیگر از وظایف آحاد مردم در مقابل شهدا بیان داشت: ترویج فرهنگ جهاد و شهادت نیز از دیگر وظایف ما در مقابل شهدا است.

حجت الاسلام مهدوی نژاد یکی از روحانیون گفت: برگزاری یادواره های شهدا باعث تعظیم و تکریم خانواده های معظم شهدا، نشر و گسترش آثار به جا مانده از شهدا، انتقال فرهنگ شهادت به نسل های آینده و معرفی الگو های ایثار و پایداری به عنوان نمونه های عملی برای جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه هرچه در زمینه شهدا کار کنیم باز هم کم است، افزود: نباید اجازه دهیم یاد و نام شهدا و اهداف و آرمان‌های امام راحل در جامعه فراموش شود.

مهدوی نژاد با اشاره به اینکه دشمنان تلاش دارند که با اقدامات ضد فرهنگی جوانان را گمراه کنند، تاکید کرد: باید در مقابل توطئه‌های دشمنان هوشیار باشیم.

در پایان قرائت دکلمه ای برای شهید توسط دختر شهید قاسمیان  و مداحی و قرائت دعای پر فیض کمیل توسط مداح اهل بیت کشوری حاج مهدی فاطمی معاون مداحان کشور  در کنار قبور مطهر شهدای روستای کریم آباد از دیگر برنامه های جنبی یادواره بود.

گفتنی است بخش مرکز ی شهرستان بهاباد 40 شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.  

شایان ذکر است این یادواره به همت پایگاه مقاومت شهید همت دهیاری و شورای اسلامی روستای کریم آباد بهاباد برگزار شده است .....

ارسال نظرات