خبرهای داغ:
مديركل بنياد شهید و امورایثارگران استان:

مرکز توانبخشی قزوین نیازمند مساعدت مسئولان است

افتتاح فاز اول مرکز فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی شهید رجایی قزوين، نيازمند 10 ميليارد ريال اعتبار است.
کد خبر: ۸۵۶۴۴۵۳
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از روابط عمومی ايثار، غلامرضا حقايق‌پورمديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قزوين در نشست با محمدرضا پورحاج‌رضایی مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار به مرکز فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی شهید رجایی قزوين اشاره كرد و گفت: ساخت اين مركز از سال 88 در 2 فاز با هدف ارائه خدمات درماني، فرهنگي و ورزشي به خانواده‌های شهدا و ایثارگران آغاز شده است.

 وي با اشاره به اينكه فاز اول مركز فوق، شامل سالن ورزشي و استخر مي‌باشد كه تاكنون 95 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است، افزود: فاز دوم اين مركز نيز شامل ساختمان اداري، فرهنگي و توانبخشي بوده كه تاكنون از 71 درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار است.

حقايق‌پور با بيان اينكه مرکز فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی شهید رجایی قزوين به دليل مشكلات اعتباري، بيش از 18 ماه است، تعطيل مي‌باشد، گفت: در جذب اعتبارات براي ادامه روند ساخت اين مركز مكاتباتي با مسئولان استاني و كشوري صورت گرفته است، ولي تكميل اين پروژه كمك‌هاي ويژه مديران بنياد مركز را مي‌طلبد.

وي با اشاره به اينكه تاكنون 5 ميليارد و 500 ميليون تومان در ساخت مركز فوق هزينه شده است، افزود: با توجه به اينكه يك ميليارد تومان به پيمانكار پروژه بدهكار هستيم، مابقي مركز ياد شده را با اعتبار بيش از 5 ميليارد تومان مي‌توانيم به بهره‌برداري برسانيم.

اين مسئول با بيان اينكه مرکز فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی شهید رجایی قزوين از ويژگي‌هاي خاصي از جمله نزديكي به پايتخت برخوردار است، گفت: اين مركز مي‌تواند سيمنارها و همايش‌هايي كه در بنياد مركز برگزار مي‌شود، با هدف كاهش حجم كاري، ميزباني آنها را بر عهده بگيرد.

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قزوين افزود: به مشكلات اعتباري كشور واقف هستيم ولي اين مركز با توجه به موقعيت جغرافيايي كه دارد مي‌تواند با برنامه‌ريزي و سرمايه‌گذاري مناسب، فضاي خوبي در اختيار جامعه هدف و همچنين كسب درآمد براي بنياد باشد.

وي با اشاره به اينكه در سال جاري تامين اعتبار براي پروژه‌هايي كه بيش از 50 درصد پيشرفت فيزيكي داشته در دستور كار مسئولان بنياد مركز قرار گرفته است، گفت: مركز توانبخشي قزوين تاكنون از جذب اين اعتبارات محروم مانده است.

اين مسئول با بيان اينكه مرکز فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی شهید رجایی قزوين از 81 درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار است، افزود: از مسئولان بنياد مركز انتظار داريم با تخصيص اعتبار10 ميليارد ريال، فاز اول اين پروژه را به بهره‌برداري برسانيم و فاز دوم آن نيز به مرور زمان با تامين اعتبارات تكميل و افتتاح كنيم.

حقايق‌پور گفت: با بهره‌برداري از فاز اول مركز توانبخشي قزوين با هدف رفع مشكلات درماني، ‌روحي و رواني و بهبود وضعیت سلامتی خانواده‌های شهدا و ایثارگران امكانات خوبي در اختيار جامعه هدف قرار مي‌گيرد، اين مطلب بيانگر ضرورت افتتاح سريعتر مركز فوق است.

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قزوين افزود: تصميم داريم سالن ورزشي مركز ياد شده را با جذب اعتبارات لازم در هفته دفاع مقدس و استخر آن را نيز تا پايان سال 94 به بهره‌برداري برسانيم.

وي گفت: تلاش مي‌كنيم مركز توانبخشي قزوين را با بهترين طرح و استانداردهاي لازم بسازيم تا جامعه هدف از امكانات اين فضا به نحو مطلوبي استفاده كنند و همچنين بنياد با ارائه خدمات به عموم مردم بتواند درآمد خوبي را براي رفع مشكلات به دست آورد.

 

1005/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار