با مشارکت مالی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و حمایت از کارآفرینان محلی، مجتمع دامپروری و پرورش شترمرغ در یکی از مناطق کم‌تر توسعه‌یافته استان خراسان رضوی تأسیس و فعال شد.
کد خبر: ۸۵۶۴۴۱۸
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از بنیاد برکت، با مشارکت مالی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و حمایت از کارآفرینان محلی، مجتمع دامپروری و پرورش شترمرغ در یکی از مناطق کم‌تر توسعه‌یافته استان خراسان رضوی تأسیس و فعال شد.

این مجتمع که در منطقه‌ی تایباد قرار دارد، با 350 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، تأسیس شده است. بنیاد اجتماعی و اقتصادی برکت در این طرح 98 میلیارد ریال مشارکت مالی کرده تا در توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم مؤثر باشد.

این مجتمع به‌طور مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از 2700 نفر از اهالی منطقه اشتغال ایجاد نموده که نقش مؤثری برای جلوگیری از مهاجرت اهالی بومی دارد.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تلاش دارد با مشارکت در این‌گونه طرح‌ها به توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور کمک کند.

بنیاد برکت قصد ماندگاری در این‌گونه طرح‌ها را ندارد و حداکثر سه تا پنج سال از فعال‌سازی یک پروژه، سهام خود را به کارآفرین واگذار می‌کند.

تاکنون بنیاد برکت در 211 طرح اقتصادی مشارکت کرده که 115 طرح فعال و در حال اجرا است و 96 طرح پایان یافته و بنیاد برکت از آن‌ها خروج کرده است.

حجم مشارکت‌های مالی این بنیاد در طرح‌های توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم کشور به 32 هزار و 400 میلیون ریال می‌رسد.

راه‌اندازی تمامی طرح‌هایی که با مشارکت بنیاد برکت تأسیس می‌شود، منجر به کارآفرینی برای 135845 نفر در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ کشور خواهد شد.

این طرح‌ها 875 دهستان در 31 استان کشور را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و بر وضعیت زندگی و اشتغال ‌ساکنان این روستاها تاثیرات مثبت دارد.

ارسال نظرات