خبرهای داغ:
شورای اسلامی شهر قزوین پس از بحث و بررسی دقیق، لایحه افزایش 20 درصدی نرخ کرایه اتوبوسهای درون شهری را با تأثیر پذیری که از افزایش نرخ تورم و سوخت داشته است و با میزانی کمتر از نرخ مصوب شده در لایحه پیشنهادی و با تأکید بر ارائه خدمات کیفی به شهروندان، تصویب کرد.
کد خبر: ۸۵۶۴۳۸۰
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، حکمت ا... داودی رئیس کمیسیون ترافیک شورا در رابطه با لایحه به تصویب رسیده بیان کرد: بر این اساس، نرخ کرایه اتوبوس درون شهری ضمن استفاده از کارت بلیط از 250 تومان به 300 تومان و نرخ کرایه بدون استفاده از کارت از 350 تومان به 400 تومان افزایش یافت و این در حالی بود که متن لایحه پیشنهادی از سوی شهرداری ضمن استفاده از کارت بلیط 350 و بدون استفاده از آن 500 تومان پیش بینی شده بود.

داودی عنوان کرد: ضمن اینکه در قالب لایحه مطروحه، بخش افزایش نرخ کرایه مینی بوس های تحت نظارت شهرداری (خطوط کاری تردد به روستاهای با فاصله 20 کیلومتری با قزوین) مطرح و رأی گیری شد که در پایان، با افزایش رقم 100 تومان به هر یک از مسیرها موافقت شد.

این مسئول اظهارکرد: بخش عمده ای از جا به جایی مسافر، یعنی رقمی معادل 40 میلیون نفر در سال، به همت سازمان اتوبوسرانی قزوین صورت می گیرد و عمده استفاده کنندگان از اقشار کم درآمد جامعه هستند.

وی با ابراز تأسف از اینکه دولت اعتبار و امتیازی برای حمایت از اتوبوسرانی پیش بینی نکرده است، ادامه داد: افزایش رقم سوخت گازوئیل 250 تومانی به 360 تومان و ایجاد تورم نا خواسته 40 درصدی به بخش حمل و نقل، از جمله دلایلی است که باعث شده نرخ کرایه اتوبوس در قزوین به شکل نا خواسته افزایش یابد.

داودی با اعلام اینکه در حال حاضر حدود 60 درصد از اتوبوسهای درون شهری در بخش خصوصی فعالیت دارند گفت: هزینه تمام شده هر ماه کاری در پایان 30 روز به بخش خصوصی داده می شود و ضمن اینکه بخش عمده از هزینه های سازمان اتوبوسرانی در قالب یارانه باید به این ارگان اختصاص پیدا کند و اگر این امر انجام نشود قادر به خدمات دهی نیست.

وی یادآور شد: اگر مردم با متولیان امر مشارکت داشته باشند و این افزایش نرخ کرایه را اقدامی قابل تأثیر در ارتقاء سیستم خدمات رسانی اتوبوسرانی بدانند، به طور حتم در آینده نزدیک خدماتی نظیر افزایش ایستگاههای مکانیزه، کاهش زمان انتظار در ایستگاهها و آماده به کار بودن تعداد اتوبوسهای فعال انجام خواهد شد.

رئیس کمیسیون ترافیک شورا اضافه کرد: در راستای تشویق شهروندان به استفاده از کارت بلیط میزان رقمی که با کارت پرداخت می شود کمتر از پرداخت نقدی است.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها