خبرهای داغ:
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در دیدار با ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، بر ضرورت برنامه ریزی در راستای حل معضلات فرهنگی و اجتماعی جامعه تأکید کرد و وظایف دستگاههای متولی را در این بخش مهم دانست.
کد خبر: ۸۵۶۴۳۷۹
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین، حسن کاشی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با بیان اینکه در تمامی نقاط دنیا مدلها و روشهای توسعه با یکدیگر فرق دارد، ادامه داد: برخی روشهای توسعه مبتنی بر مسائل اقتصادی است و برخی دیگر از روشها بر اساس مسائل اجتماعی تعریف می شوند و اگر جامعه بر اساس این معیارها رشد کند، به پیشرفت دست خواهیم یافت.

وی با بیان اینکه آسیب های جدی در فعالیتها و برنامه های فرهنگی و اجتماعی دیده می شود  ادامه داد: بسیاری از فعالیتهایی فرهنگی و اجتماعی که در کشور از سوی نهادهای رسمی دولتی و حتی غیر دولتی انجام می شود پراکنده و غیر منسجم است و این روند موجب شده تا در این حوزه نتایج درخور توجهی حاصل نشود.

کاشی با اشاره به تحقیقات و پژوهشهایی که در زمینه بررسی معضلات اجتماعی انجام گرفته است عنوان کرد: بهبود نسبی فرهنگ ترافیک، آپارتمان نشینی، کاهش نسبی اسراف انرژی، میزان ارتکاب جرم، افزایش نسبی مشارکت مردمی در امور فرهنگی و اجتماعی، تلاش و نشاط اجتماعی، سرانه مطالعه، کاهش سوء مصرف مواد مخدر، افزایش نرخ باروری و ارتقاء نسبی فرهنگ کار از مهمترین مواردی است که باید بدانها توجه شود.

وی با بیان اینکه تحقیقات انجام شده بر اساس اسناد بالا دستی همچون سیاستهای کلی نظام جمهوری اسلامی انجام شده است، ادامه داد: روح حاکم بر این برنامه ها چهار سیاست کلی همچون کاهش آسیب اجتماعی، تغییر سبک زندگی بر اساس آموزه های اسلامی، توسعه کمی و کیفی مشارکت اجتماعی است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از ابلاغ این گزارش به تمامی دستگاههای استان و به ویژه در بخشهای اجتماعی و فرهنگی خبرداد و افزود: برخی از این برنامه ها در ابتدا مورد بررسی قرار می گیرد و ضمن شناخت وضع موجود نسبت به آگاه سازی جامعه اقدام خواهد شد.

وی در خاتمه یادآورشد: آنچه که در پایان برای متولیان امری متصور است، نتیجه بخشی و به سرانجام رسیدن این پژوهش ها بوده تا بتوانیم به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم.

اعضای شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این جلسه نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند و بر حل موضوعات و مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی در شهر قزوین تأکید کردند.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها