خبرهای داغ:
شهردار شیراز:

نخبگان شیرازی در اداره شهر مشارکت کنند

شهردار شیراز گفت: باید نخبگان شهر شیراز در اداره شهر مشارکت کنند زیرا این افراد می‌توانند در مدیریت شهری تحول ایجاد کنند.
کد خبر: ۸۵۶۴۳۷۶
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، علیرضا پاک‌فطرت در آئین تجلیل از تک‌رقمی‌های کنکور 94، نفر برتر المپیاد جهانی نجوم و مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس با ابراز خرسندی از وجود نخبگانی مانند این دانش‌آموزان در شهر شیراز، اظهار داشت: حضور چنین عزیزانی در شهر شیراز برای مدیران شهری و مسئولان سبب قوت قلب، خوشحالی و مباهات است و انگیزه ما را در ارائه خدمات بهتر و انجام کارهای بزرگ‌تر تقویت می‌کند.

وی افزود: باید شهر به‌گونه‌ای ساخته شود که دانشمندان، محققان و فرهیختگانی مانند شما در کمال آرامش و آسایش بتوانند به تحقیقات خود بپردازند.

شهردار شیراز با اشاره به دلایل مختلف موفقیت دانش‌آموزان شیرازی در کنکور امسال که سبب شدند فارس پس از استان تهران ازنظر کسب رتبه‌های تک‌رقمی رتبه دوم را به خود اختصاص دهد، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دلیل موفقیت دانش‌آموزان در کنکور 94 خانواده‌های آن‌ها بوده است که این موضوع را مدیریت کرده و با برنامه‌ریزی زمینه موفقیت فرزندان خود را فراهم کردند و دانش‌آموزان نیز غیرت و استعداد داشته و به این درجه رسیده‌اند که درجه کمی نیست.

پاک‌فطرت با توصیه به دانش‌آموزان برای تلاش بیشتر در مراحل بعدی تحصیل خود به‌ویژه در دوران دانشجویی، تصریح کرد: شما دانش‌آموزان توانمند باید بدانید علم بسیار گسترده است و انسان اگر تصور کند که در زمینه علم به‌جایی رسیده که نیازی به پیشرفت ندارد به‌طور حتم شکست می‌خورد.

وی بابیان اینکه بدون شک ضریب هوشی دانشمندان جهان که در زمینه‌های مختلف ازجمله هوا و فضا و غیره موفق شدند از ضریب هوشی شما دانش‌آموزان کمتر است، عنوان کرد: مهم‌ترین دلیل موفقیت این دانشمندان پشتکار و تلاش است و شما نیز باید در مراحل بعدی تحصیل خود، تلاش بیشتری داشته باشید.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه چشم امید جامعه، مردم و خانواده‌ها  به شماست و همین موضوع مسئولیت شما را بیشتر می‌کند، بیان کرد: پدرها و مادران نیز در موفقیت شما نقش مهمی داشتند و به‌طور حتم انسان‌های جدی، منضبط و بااستعدادی بودند که توانستند فرزندانی مانند شما تربیت کرده و به کشور تقدیم کنند.

پاک‌فطرت با تبریک به حمیدرضا آذری، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس که با مدیریت خوب خود توانست زمینه را برای موفقیت دانش‌آموزان استان فارس مساعد کند، اظهار داشت: مجموعه شهرداری شیراز نیز برای موفقیت بیشتر دانش‌آموزان تلاش می‌کند زیرا موفقیت شما پیشرفت کشور را به دنبال دارد.

وی کشوری را موفق دانست که در ابعاد آموزش، امنیت و عدالت دغدغه نداشته باشد و گفت: اگر در هر کشوری این موارد از سوی دولت مورد حمایت قرار گیرد بسیاری از مشکلات آن کشور برطرف می‌شود و به‌عنوان‌مثال اگر معلمان دغدغه نداشته باشند دانش‌آموزان نیز درست تربیت می‌شوند و کشور به رشد علمی دست می‌یابد.

شهردار شیراز بابیان اینکه باید نخبگان در هر کشور تصمیم‌ساز، برنامه‌ساز و برنامه‌ریز باشند و چنین افرادی هرگز خود را به پشت میز نشستن محدود نمی‌کنند، افزود: شما دانش‌آموزان نیز می‌توانید در کشور تحول ایجاد کنید زیرا سبب تحول‌های اقتصادی و فنّاوری در کشورهای دنیا افراد نخبه بوده‌اند.

پاک‌فطرت با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به علم، دانش، نظم و انضباط و سخنان ایشان در مورد رشد علمی کشور و تذکرات رهبر معظم انقلاب در زمینه تلاش برای افزایش رشد علمی کشور، بیان کرد: شما دانش‌آموزان مسلمان و موفق با یاری خداوند می‌توانید کشور را پیش ببرید.

وی بابیان اینکه کشور ما در 20 سال گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته و توانسته در جنگ پیروز شود و بحران‌های مختلف را پشت سر گذارد، خاطرنشان کرد: در زمان حساس کنونی نیز که کشورهای منطقه دچار مسائل و مشکلاتی هستند در سایه امنیت ایران اسلامی زمینه تحصیل فرزندان این آب‌وخاک فراهم‌شده است.

شهردار شیراز از دانش‌آموزان برتر استان فارس خواست تا با تحصیل علم تولیدات علمی را افزایش داده و زمینه علمی کشور را بارور سازند و تصریح کرد: باید از علم ثروت تولید شود زیرا علم و تئوری تنها امروز در دنیا کاربرد چندانی ندارد و این نخبگان هستند که می‌توانند علم را به ثروت تبدیل کنند و تولیدات دانش‌بنیان را در کشور افزایش دهند.

پاک‌فطرت با اشاره به اینکه دانشگاه‌های ما هرچقدر خوب باشند اگر وارد صنعت، خدمات و غیره نشوند به دانشگاه‌های درجه دو تبدیل می‌شوند، بیان کرد: در این راستا دانشگاه‌هایی موفق می‌شوند که همزمان با تولید علم، ثروت نیز تولید کنند.

وی بابیان اینکه اگر دانش‌آموزان برگزیده استان فارس در کنکور و المپیادهای جهانی در دانشگاه نیز جزو نفرات برتر و نخبگان دانشگاه باشند شهرداری شیراز در قالب مصوبه‌ای از شورا می‌خواهد که این نخبگان در مدیریت شهری بدون آزمون پذیرفته شوند، اظهار داشت: مدیریت شهری نیاز به نخبگانی دارد که در شهرها تحول ایجاد کنند.

شهردار شیراز از تک‌رقمی‌های کنکور 94 و نفرات برتر المپیادهای دانش‌آموزی در سطح جهان خواست تا ارتباط خود را با شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز قطع نکنند و گفت: مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری شیراز باید برای شما پرونده تشکیل دهد و فعالیت‌های علمی شما را رصد کند و از شما در مدیریت شهری استفاده شود زیرا ما باید کاری کنیم که شما در کشور بمانید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار