خبرهای داغ:
امام‌جمعه اقلید با تأکید بر اینکه نادیده‌گیری مجلس در مسئله برجام به مصلحت کشور نیست تصریح کرد: آمریکا می‌خواهد به بهانه رفع بخشی از تحریم‌ها پایش به ایران باز شود تا معاندان و مخالفان داخلی را به جان ملت و مملکت بیندازد.
کد خبر: ۸۵۶۴۳۶۹
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به مسائل جاری کشور به فرمایشات امام خمینی (ره) استناد کرد و اظهار داشت: ملت ایران تاآخرین‌نفس مقابل کسانی که بخواهند در مسائل داخلی کشورمان دخالت کنند ایستاده است.

وی عنوان داشت: این‌گونه که از شواهد و سخنان آمریکایی‌ها مشخص شد آنان در برجام دو هدف را دنبال می‌کنند یکی اینکه می‌خواهند به بهانه رفع تنها بخشی از تحریم‌ها پایشان به ایران باز شود تا بتوانند معاندان و مخالفان داخلی نظام اسلامی را به جان مردم و مملکت بیندازند که در این زمینه طبق فرمایشات و درایت رهبری باید مسئولان و مردم حواسشان جمع باشد تا آمریکایی‌ها به زمین‌بازی کشور ما راه پیدا نکنند.

امام‌جمعه اقلید ادامه داد: هدف دیگر آمریکایی‌ها در مسئله برجام که بسیار خطرناک و غیرقابل‌قبول بوده عادی جلوه دادن خیانت‌ها و جنایت‌های آنان در 50 سال پیش از انقلاب و 37 سال بعد از پیروزی انقلاب نسبت به ایران و ایرانی است.

طالبی بابیان اینکه دست پلید و کثیف آمریکا، انگلیس، فرانسه و اسرائیل در تمام جنایت‌هایی که علیه ملت ایران صورت گرفته در کار بوده است تصریح کرد: مگر می‌شود ترور شخصیت‌های برجسته ملی و مذهبی، هشت سال جنگ تحمیلی، از دست دادن دانشمندان هسته‌ای و خون این‌همه شهید را نادیده گرفت و چشم‌پوشی کرد.

وی با اشاره به سخنان امام راحل مبنی بر اینکه ساده‌اندیشی است که تصور کنیم آنان از دشمنی با ملت ما دست برداشته‌اند خاطرنشان کرد: اکنون نیز نباید به سخنانشان گوش دهیم و دل به دروغ‌های آنان ببندیم.

خطیب جمعه اقلید به فرمایشات رهبری در زمینه مسائل برجام و پسابرجام اشاره و بر لزوم بررسی کارشناسان حقوقی در مورد ابعاد حقوقی و قانونی موضوع و بررسی آن توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد.

امام‌جمعه اقلید با اشاره به هدف ملت ایران برای مذاکره در راستای لغو فوری تحریم‌ها گفت: اگر تحریم‌ها لغو نشود معامله‌ای نیز در کار نیست و اگر بنا به تعلیق تحریم باشد ما نیز در همین اندازه اقدام می‌کنیم.

طالبی با اشاره به هدف آمریکایی‌ها در تضعیف باورهای دینی و ملی مردم و نادیده گرفتن ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران، بر هوشیاری، بصیرت و تلاش مسئولان برای به وجود نیامدن چنین فرصتی برای آنان تأکید کرد و افزود: تکلیف بدحرفی‌های آمریکا در قبال ایران باید مشخص ‌ و جواب تحلیل‌های آنان داده شود تا مبادا حرفشان به کرسی بنشیند.

خطیب جمعه اقلید با تأکید بر اینکه خطوط قرمز و موضع‌گیری‌های گذشته ما به قوت خود باقی است نادیده‌گیری مجلس در مسئله برجام را به مصلحت ندانست و بیان داشت: معنا ندارد که ما تن به برجام دهیم اما تحریم‌ها همچنان باقی بماند.

امام‌جمعه اقلید در ادامه به‌روز جهانی مبارزه با بی‌سوادی اشاره و عنوان کرد: در دنیای پیشرفته و مدرن امروزی حیف است که برخی افراد خواندن و نوشتن ندانند ازاین‌رو باید مردم و مسئولان با همدلی و هم‌زبانی در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی در جامعه بکوشند.

وی یاد شهید آیت‌الله قدوسی و شهید سرتیپ وحید‌دستجردی را گرامی داشت و به قیام 17 شهریورماه سال 57 و شهادت مردم بی‌دفاع توسط رژیم ستم‌شاهی پهلوی در میدان ژاله تهران اشاره و با بزرگداشت یاد مرحوم آیت‌الله سید محمود طالقانی بیان کرد: وی نخستین امام‌جمعه تهران در سال 58 و به فرمایش امام خمینی (ره) زبان گویایش مانند شمشیر مالک اشتر برنده بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها