خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: مجلس خبرگان عامل آرامش جامعه در زمان وقوع حوادث زمانه است.
کد خبر: ۸۵۶۴۳۶۳
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به برپایی هجدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: این مجلس قدسی از فقها و مجتهدین حوزه‌های علمیه و علمای بلاد که مشهور به بینش، بصیرت، عدالت و تقوا هستند، تشکیل‌شده است.

وی افزود: مجلس خبرگان خود حاصل یک انتخابی است که به‌طور مستقیم مردم آن را انجام می‌دهند و هشت سال یک‌بار انجام می‌شود اما تکلیف و مسئولیت اصلی این مجلس انتخاب دیگری است که باید آنان داشته باشند و آن معرفی و انتخاب رهبر و ولی‌فقیه به جامعه اسلامی است.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: در حقیقت این انتخاب یعنی انتخاب خبرگان آن‌چنان است که همه‌چیز مملکت درگرو این انتخاب رقم خورده و می‌خورد و سعادت، رشد، بالندگی، مشروعیت نظام و مسائل مختلف به این انتخاب وابسته است.

وی تصریح کرد: مجلس خبرگان آن‌قدر اثر گزار است که رهبر معظم انقلاب در سخنی که در جمع خبرگان داشتند آن را مصداقی برای آیه چهارم سوره فتح معرفی کردند که می‌فرماید«هُوَ الَّذِی أَنْزَلَ السَّکِینَةَ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لِیَزْدادُوا إِیماناً مَعَ إِیمانِهِمْ وَ لِلَّهِ جُنُودُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ کانَ اللَّهُ عَلِیماً حَکِیماً» یعنی آن هنگامی‌که جامعه دچار التهاب فوق‌العاده است انتخاب مجلس خبرگان آرامش می‌دهد و با معرفی فرد واجد صلاحیت، سکینه و آرامش و اطمینان را به جامعه برمی‌گرداند و به همین سبب رهبر معظم انقلاب مجلس خبرگان و انتخاب مجلس خبرگان را مصداق نزول سکینه را معرفی می‌کنند.

همه دیده‌بان جلوگیری از نفوذ باشیم

آیت‌الله ایمانی در ادامه یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در پایان هر اجلاسیه‌ای با نمایندگان مردم در این مجلس دیدار و گفتگو دارند و مطالب اساسی و کلیدی در این دیدارها مطرح و عنوان می‌شود که با توجه به شرایط حاکم بر کشور، منطقه و جهان چند نکته در این زمینه قابل اشاره است.

وی اضافه کرد: امروز نظام سلطه که در مقابل کشور ما صف‌آرایی کرده و می‌کند چنانکه مظهر اتم و اکمل آن امریکا و بعضی از کشورهای اروپایی هستند و این‌ها بعد از مسئله برجام با اظهارنظرهای مختلف مسائلی را که در دل سال‌ها مخفی کرده بودند آشکار کردند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس تصریح کرد: غربیان با سوءاستفاده از شرایط پیش‌آمده یعنی شرایط پس از برجام، نکاتی را بازگو کردند که به پاره‌ای از این نکات اشاره می‌کنم تا بهتر به اهداف و ایده‌های نظام سلطه و دشمنان آگاهی پیدا شود و آنان را بهتر از گذشته بشناسیم.

وی بیان کرد: اندیشکده مرکز امنیت امریکای جدید که یک اتاق فکر برای دولت امریکا است پس از برجام این نکته را بیان می‌کند که ایالات‌متحده باید از فضای به وجود آمده از مذاکرات هسته‌ای برای ایجاد تغییرات سیاسی و فرهنگی در ایران استفاده کند.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: اتاق فکر دولت امریکا به دولت پیشنهاد می‌دهد که در این شرایط تغییرات سیاسی و فرهنگی را دنبال کند و از این فرصت بهره ببرد و تغییرات سیاسی ازنظر آنها یعنی تغییر نظام، یعنی تغییر هویت انقلاب اسلامی که باید از این فرصت بهره‌برداری کنند.

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور امریکا اوباما پس از برجام یک مصاحبه مطبوعاتی داشته است و در مصاحبه مطبوعاتی دو نکته بیان می‌دارد یکی این‌که می‌گوید در داخل ایران باید گذار صورت بگیرد حتی اگر تدریجی باشد و در بخش دوم این گذار را معنا می‌کند که طی آن باید درک شود که شعار مرگ بر امریکا و انکار هولوکاست و تهدید اسرائیل به نابودی و دادن سلاح به حزب‌الله و کارهایی ازاین‌دست ازنظر جهانیان مطرود است.

خطیب نماز جمعه شیراز اضافه کرد: اوباما می‌گوید این تغییر باید در اندیشه ایرانیان به وجود بیاید یعنی ما به این باور برسیم و حرکت آن‌ها ما را به این سمت هدایت کند و این چیزهایی است که از زبان آنان بعد از برجام صادرشده است.

وی متذکر شد: نخست‌وزیر انگلیس بعد از برجام می‌گوید ما خواستار تغییر در نگرش ایران در موضوعاتی مانند سوریه، یمن و تروریسم در منطقه و تغییر در رفتار ایران هستیم.

امام‌جمعه شیراز افزود: دشمنان دارند برای ما نسخه‌پیچی می‌کنند و می‌خواهند از شرایط به وجود آمده راه نفوذی در درون کشور پیدا کنند و در چنین حالتی که دشمن دارد سوء‌استفاده می‌کند باید همه ما به‌عنوان یک دیدبان فعالیت‌های دشمن را رصد کرده و از نفوذ دشمن جلوگیری کنیم.

وی عنوان کرد: نباید شرایط غفلت ایجاد شود و اعمالی رخ دهد که نتوانیم آن را جبران کنیم چنانکه قرآن در این رابطه در آیه 102 سوره نساء می‌فرماید: دشمن دوست دارد و دنبال این است که ما غافل بشویم و او از غفلت ما سوءاستفاده کند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس سپس گفت: طبیعی است ملت ایران با بینش و بصیرتی که داشته و دارد و مقاومتی که در عرصه‌های مختلف از خود نشان داده است هیچ‌گاه حوادث گذشته تاریخ را فراموش نمی‌کند و دشمن را با لبخند و یا موضع نرمی که نشان می‌دهد از دشمنی و عداوت دور نمی‌داند.

وی افزود: استکبار هیچ‌گاه این مسیر دشمنی را رها نکرده و رها نمی‌کند بلکه دنبال فرصتی است که بتواند ایده‌هایی که نتوانسته در دوران جنگ تحمیلی و در شرایط مختلف بر ما تحمیل سازد در این فضا تحمیل کند و این است که هوشیاری مردم، بیداری مسئولان و گردانندگان امور در مقابله ضرورت دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها