کد خبر: ۸۵۶۴۳۵۶
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳
روح الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اظهارات نسنجیده نعمت زاده وزیر صنعت که عدم خرید خودروی صفر داخلی را خیانت به انقلاب و نظام دانسته بود، گفت: آقای نعمت زاده در جایگاهی نیست که بتواند حکم شرعی بدهد و عدم استقبال مردم از خودروی داخل را حرام بداند.

وی با انتقاد از کیفیت بسیار ضعیف خودروهای تولید داخل، اظهار داشت: وقتی که خودروی داخلی را با یک خودروی خارجی مقایسه می کنیم، می بینیم که مردم با پرداخت مبالغی بالا خودرویی ضعیف و نامطلوب دریافت می کنند و این یک ظلم به مردم است. البته باید گفت که قیمت های تمام شده برای خودروسازان نیز افزایش یافته است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخشی دیگر از سخنان نعمت زاده مبنی بر اینکه تثبیت قیمت خودرو به معنای کاهش قیمت آن است، تصریح کرد: این حرف وزیر نیز کاملا نادرست و بی معنا است؛ آقای نعمت زاده تأکید دارند که تولید خودرو در کشور افزایش داشته است، اگر این حرف واقعیت داشته باشد باید شاهد کاهش قیمت داشته باشیم اما امروز می بینیم که خودروسازن به شدت بر افزایش قیمت ها پافشاری می کنند.

وی با بیان اینکه مردم در پساتحریم انتظار کاهش قیمت و گشایش در امور اقتصادی را دارند، افزود: طبق وعده های دولت ما در پساتوافق باید شاهد آرام شدن قیمت ها و حتی کاهش آن ها باشیم و مردم در ماه های آتی چنین مطالبه ای از دولت خواهند داشت.

عباسپور در ادامه بیان کرد: وزارت صنعت باید به دنبال افزایش سطح کیفی خودروها و ساماندهی به صنعت خودروسازی در کشور باشد و در این صورت وزیر محترم می تواند از مردم انتظار استقبال از خودروهای داخلی را داشته باشد.

وی با تأکید بر لزوم ارتقا سطح کیفی کالای ایرانی، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بر موضوع حمایت از تولید داخلی و خرید آن تأکید بسیاری دارند، اما از طرفی هم بارها به افزایش سطح کیفی محصولات اشاره کرده اند، پس ما پیش از انتظار خرید کالای ایرانی از سوی مردم باید سطح کیفی محصول را به نمونه مشابه خارجی برسانیم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان با بیان اینکه خودداری مردم از خرید خودروی ایرانی خودروسازان را به دست و پا انداخته است، گفت: امروز می بینیم که خودروسازان به دست و پا افتاده و به ادارجات و نهادهای دولتی توصیه می کنند تا از خودروی ساخت داخل استفاده نمایند، از طرفی هم وزیر در نشست مطبوعاتی خود چنین حرف هایی می زدند، اینها یعنی خودداری مردم از خرید خودروی ایرانی اثراتی در صنعت خودرو خواهد گذاشت.

ارسال نظرات