رییس اتاق اصناف سمنان گفت: با وجود 23 هزار واحد صنفی شناسنامه دار و 7 هزار واحد صنفی فاقد شناسنامه که مشاغل خانگی و سایر را شامل می شود؛ در مجموع 30هزار واحد صنفی در استان داریم.
کد خبر: ۸۵۶۴۲۹۶
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی اکبر صیاد جو در مجمع بسیج اصناف استان سمنان که با حضور مسئولین و اصناف و بازاریان استان در تالار پارمیس شاهرود برگزار شد در سخنانی با اشاره به نقش آفرینی اصناف و بازاریان از ده قرن پیش تاکنون اظهار کرد: بیشترین مشارکت و خدمت رسانی در این کشور توسط اصناف صورت گرفته و اصناف در همه قیام ها و مبارزات پیشقدم بوده و نمونه بارز آن در قیام 15 خرداد 1342 و پیروزی انقلاب و دفاع مقدس است.

وی افزود: اصناف در دوران دفاع مقدس و سازندگی و اقتصاد مقاومتی و پسا تحریم حضور داشته و دارند و باید دانست که توسعه در سایه امنیت اتفاق می افتد و امنیت یک کشور اقتدار ملی را به همراه داردو اقتدار ملی در بخش توسعه فرآیندی تغییری را طی می کند.

صیادجو خاطر نشان کرد: همگی باید سعی کنیم تا جایی که ممکن است به خاطر توسعه اقتصادی نسبت به تقویت اقتدار ملی و امنیت جامعه کوشا باشیم.

وی بزرگترین مشکل اصناف را رکود در بازار اعلام کرد و تصریح کرد: دولت درگزارشات خود دم از کنترل تورم و آوردن آن از 6/43 درصد به زیر 15 درصد دارد که آخرین آمار مردادماه 2/14 درصد است و کاهش تورم یک ارزش و یک گام به جلو است در کنار کنترل تورم رکود است که بر اقتصاد حاکم شده و استخوان های اقتصاد را خورد کرده است.

رئیس اتاق اصناف سمنان تأکید کرد: دولت فقط به خاطر اجرای سیاست های انقباظی است که توانسته تورم را کنترل کند آیا این خدمت بزرگ دولت است با این سیاست تورم را کنترل کنیم شایسته دولت نیست.

وی افزود: ما باید با سیاست های انبساطی نوعی زمینه فراهم کنیم تا اگر چندر درصد تورم هم بالا رفت رکود در اقتصاد نباشد که استخوان سوز است.

صیاد جو با تأکید بر اقتصاد مقاومتی و بیانات رهبری انقلاب بیان کرد: باور کنیم اقتصاد مقاومتی را پایه و اساس اقتصاد تولید گراست ، تولید افزایش یایبد قطع یقین توسعه را در زمینه های مختلف اقتصاد مقاونتی بوجود می آورد، اقتصاد مقاومتی درون گرا نیست؛ بلکه اولویت را به درون می دهد.

وی تصریح کرد: بایستی با حمایت صنایع داخلی و افزایش تولید ملی رقابت سازنده در کشور ایجاد کنیم و صادرات محور رو به جلو حرکت کنیم و مسئولین کمک کنند تا اثرات در پویایی اقتصاد مقاومتی با جلوگیری از واردات بی رویه و کنترل قاچاق داشته باشیم.

رئیس اتاق اصناف سمنان با تاکید بر تهدید قاچاق کالا بر اقتصاد کشور عنوان کرد: اصناف در بحث الگوی مصرف و فروش کالاهای داخلی یک حق تقدم قائل شوند تا قاچاق را کنترل کنیم.

وی با اشاره به 3 میلیون واحد صنفی در کشور گفت: چرا دولت امتیازات خاصی برای دو استان غربی کشور قائل شده است آیا 30هزار واحد صنفی که در این استان ها هستند باید امتیاز خاص بهره مند شوند و این یک تهدید جدی برای واحدهای صنفی کشور است؛ نباید جز را فدای کل کرد و باید نسبت به این نکته حساس شد.

صیادجو با اشاره به اینکه جمعیت استان سمنان 650هزار نفر است، تصریح کرد: 23 هزار واحد صنفی شناسنامه دار و 7 هزار واحد صنفی فاقد شناسنامه که مشاغل خنگی و سایر را شامل می شود در مجموع 30هزار واحد صنفی در استان داریم که اگر تقسیم به جمعیت شود هر 23 نفر یک واحد صنفی است.

وی ادامه داد: متوسط هر خانوار استان 2/4 است که یک واحد صنفی از 5 خانوار تأمین می شود که این یعنی اگر نرخ تورم 2/14 درصد است در استان سمنان 4 تا 5 درصد بالاتر است و این یک فاجعه برای اصناف و مردم است.

رئیس اتاق اصناف سمنان با اشاره به ادعای دولت در مهار تورم گفت: توجیه نرخ تسهیلات بنکی 24 درصد تا 32 درصد چیست؟ اختلاف پرداخت عوارض که از متوسط قیمت نرخ خدمات 4تا5 درصد بیشتر است چگونه قابل توجیه است باید به اصناف کمک شود و از خارج کردن رکود از صناف و بازاریان دریغ نشود؛ این اختلاف قیمت توجیه پذیر نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها