رئیس مجمع بسیج اصناف اسنان سمنان گفت: پیشانی جامعه اسلامی بازار است و اگر می خواهیم اسلام را به خوبی معرفی کنیم باید بر روی بازار که پیشانی اسلام است متمرکز و کار کنیم.
کد خبر: ۸۵۶۴۲۸۳
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حسن سعدالدین در مجمع بسیج اصناف استان که با حضور مسئولین کشوری،استانی و شهرستانی و اصناف و بازاریان استان در تالار پارمیس شاهرود برگزار شد در سخنانی با اشاره به سابقه دیرین کسبه و بازار در پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب اظهار کرد: کسبه و تجار در دوران قبل و بعد از انقلاب متدین و پشت سر روحانیت حرکت کرده اند و این حرکت ادامه داشته و دارد و شواهد نشان می دهد عزیزان کاسب و بازاری با شهامت و تدین و تبعیت از ولایت راه را ادامه داده و می دهند.

وی افزود: نمونه های بارز این حرکت تقدیم بیش از ده هزار شهید اصناف که 400 شهید آن متعلق به استان سمنان است و شاخصه بارز ایثار و شهادت است که موقع نیاز در جبهه دست به دامن بازاریان و اصناف می شدیم و اینها پشتیبان عظیمی از جبهه و عرصه های دفاع مقدس داشتند.

سعدالدین ادامه داد: در سیاست اگر مشکلی بوده بازار پشتوانه ای سیاسی برای نظام بوده و نظام را هدایت کرده به سمت اهداف تکاملی انقلاب و در عرصه اجتماعی بازاریان در قسمت های مختلف کمک کار دولت و نظام بودند و با دست گیری از محرومین و نیازمندان و مستضعفان دِین خود را اَدا کرده اند.

مشاور استاندار و رئیس مجمع بسیج اصناف استان سمنان تصریح کرد: در بخش فرهنگی نیز اصناف نقش خود را ایفا کرده و پیشانی جامعه اسلامی بازار است و اگر می خواهیم اسلام را به خوبی معرفی کنیم؛ باید بر روی بازار که پیشانی اسلام است تمرکز کنیم.

وی با اشاره به شعار سال گذشته رهبر انقلاب مبنی بر اقتصاد و فرهنگ گفت: رهبری از بازار درخواست دارند که با برنامه ریزی به سمت جلو حرکت کنند و اقتصاد مقاومتی باید از بازار شروع شود و با تولید کالای ملی چرخ بچرخد و اینکار باید از بازار آغاز شود.

سعدالدین با بیان اینکه بیش از 80 درصد کالاهای ما ملی و تولید داخل است، عنوان کرد: فقط باید کیفیت و دقت در ساخت و سرهم کردن قطعات بیشتر شود تا جهش علمی و اقتصادی و فکری که با حمایت بازار محقق می شود، به نتیجه برسد.

وی با تأکید بر اینکه تجار و اصناف قبل از اینکه وارد تجارت بشوند باید احکام معامله را یاد بگیرند، افزود: احکام مالی و معنوی را باید فراگرفت تا بازار حلال خوری ترویج شود و نقش حلقه های صالحین در این میان مهم و روحانیت نیز متولی گری باید داشته باشند.

مشاور استاندار و رئیس مجمع بسیج اصناف استان سمنان بیان کرد: باید حوزه های علمیه دخیل شوند و برای هر شغل یک فقه بنویسند و در اختیار اصناف و بازاریان قرار دهند تا بیاموزند و کسب حلال و با برکت به دست بیاورند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها