خبرهای داغ:
با حضور رییس سازمان بسیج اصناف کشور؛

مجمع بسیج اصناف استان سمنان در شاهرود برگزار شد

مجمع بسیج اصناف استان سمنان با حضور رییس سازمان بسیج اصناف کشور به میزبانی شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۴۲۷۴
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مجمع بسیج اصناف استان سمنان در سال 94 به میزبانی اداره صنعت معدن و تجارت،اتاق اصناف و حوزه بسیج اصناف و بازاریان الهادی شاهرود در تالار پذیرایی پارمیس یرگزار شد.


در این مجمع که رئیس سازمان بسیج اصناف کشور و استان، روئسای ادارات صنعت ،معدن و تجارت استان و شهرستان ها،مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان و شهرستان،قائم مقام ستاد عتاب عالیات استان، امامان جمعه موقت شاهرود،درجزین و مهدیشهر، معاون هماهنگ کننده سپاه استان،مشاور استاندار و رئیس مجمع بسیج اصناف استان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و مسئولین شهرستانی و استانی اتاق اصناف و مجامع امور صنفی از شهرهای استان حضور داشتند ضمن برگزاری برنامه های مختلف از خانواده هفت شهید جامعه اصناف و بازاریان استان سمنان با اهدا لوح و تندیس تجلیل شد.

خانواده های شهدا عبارتند از شهیدان محمد و علی محمد سلطان حسینی از سمنان،مجید آتش پرست از گرمسار،حمید صادقی و عباسعلی حلوانی از شاهرود،رمضانعلی طالبی از دامغان و سیدحسین میری از میامی بودند و از مسئول سابق بسیج اصناف شاهرود سرهنگ یحیی حسینی نیز با اهدا لوح تقدیر شد.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود در این مجمع استانی با تقدیر از برگزاری این همایش و اشاره به نقش اصلی و اساسی اصناف و بازاریان در جهت سیاست های نظام و دولت خدمتگذار و تاکیدات رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: نقش اصناف و بازاریان در انقلاب در قبل و بعد از آن و تاکنون نقش ارزمندی بوده و کمک های مادی و معنوی آنان در طول دوران مختلف بر کسی پوشیده نیست.

سیدمحمدرضا هاشمی افزود: بالاترین جامعه در حوزه اقتصاد مقاومتی که می توانند نقش تعیین کننده ای داشته باشند بسیج اصناف و بازاریان عزیز هستند.

وی با تاکید بر سخنان رهبر انقلاب مبنی بر بازاریان بازوان قوی نظام هستند و تاکید بر پشتیبانی اصناف از برنامه ها و سیاست های دولت خدمتگذار تصریح کرد: اصناف و بازاریان در اشتغال زایی پایدار در حوزه سرمایه داخلی نقش اساسی را دارند و باید در این راستا حضور فعالتری داشته باشند.

هاشمی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا و به خصوص شهدای دولت گفت: بازاریان و اصناف در برنامه های دولت حضور فعالی داشته و دارند و ما از همه عزیزان تقدیر و تشکر می نماییم.

محمد شوقانی رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان استان سمنان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند اجرایی برنامه های بسیج اصناف استان گفت: در سال 94 تاکنون 55 جلسه شوراهای همفکری با بیش از 150 موضوع مختلف همچون نماز اول وقت، دجالواره،فقه بازار،گفتمان رهبری،امر به معروف و نهی از منکر،صرفه جویی و الگوسازی مناسب اصناف برگزار شده است.

وی افزود: در این جلسات 240 مصوبه انجام شده که شامل تدوین 20 فقه شغل،نشست بصیرتی نماز اول وقت،فعال شدن نمازخانه های بازار با اجرای برنامه های فرهنگ سازی نماز اول وقت،دیدار با خانواده شهدا اصناف استان ، کمک اتاق اصناف و اتحادیه ها به اشتغال پایدار،برگزاری کلاس های آموزشی با همکاری اتحادیه ها و ستاد احیا امر به معروف و نیروی انتظامی برای خانواده اصناف و روئسای اتحادیه ها برگزار شده است.

شوقانی تصریح کرد: چاپ و نشریه و مجله و تبادل نظر نحوه اجرای برنامه ششم توسعه ابلااغی از سوی مقام معظم رهبری و واکاوی مشکلات اصناف و بازاریان با دعوت از مسئولین و صاحب نظران و برگزاری کارگروه اخلاقی در استان سمنان و شهرستان ها از دیگر مصوبات اجرایی شوراهاست.

وی با بیان اینکه استان سمنان در مجمع عالی بسیج کشور به عنوان دومین مجمع فعال در کارگروه اخلاقی تقدیر شد ادامه داد: در این راستا حلقه های صالحین با رویکردهای اخلاقی بصیرتی و معرفتی در حال اجرا و برگزاری است و برنامه های مختلف در این قالب اجرا می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها