خبرهای داغ:
استاندار همدان گفت: جوانان بهترین قوه محرکه و قوه مؤید توسعه هر کشوری به شمار می‌آیند چرا که جوان پویا و با اراده است.
کد خبر: ۸۵۶۴۲۴۱
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیکبخت امروز در آئین اختتامیه دوره توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد جوانان کشور که به میزبانی همدان برگزار شد، اظهار داشت: توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد کار اثربخشی است چرا که جوان آمادگی، علاقه، انگیزه و اشتیاق برای مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی را دارد اما باید در این عرصه‌ها توانمند شود.

وی افزود: چرخ‌های این مملکت در آینده توسط جوانان امروز به حرکت در می‌آید بر این اساس باید به جوانان اعتماد کرد و به سازمانهای مردم نهاد و آنها به عنوان فرصت و نه تهدید نگاه کرد.

استاندار همدان بیان کرد: در مقابل، جوانان باید به دولت و نظام اعتماد کنند و دولت نیز از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد به عنوان یک فرصت برای پیشبرد امور و اهداف کشور استفاده کند.

وی با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به نام «همدلی و همزبانی، دولت و ملت» گفت: سازمان‌های مردم نهاد نمونه‌ای از ملت هستند که با اعتماد به آنها و واگذاری امور به آنها همدلی و همزبانی به وجود می‌آید.

نیکبخت با تأکید بر ضرورت تمرین مدیریت توسط جوانان عنوان کرد: در سفر کاروان تدبیر و امید به استان همدان بیشترین ثمره سفر نسبت به دیگر استان‌های کشور شامل حال مردم این دیار شده است و در این میان برنامه استقبال از رئیس جمهور، تدارک و تهیه طرح‌ها و ارائه نیازها را به سمنها و مردم واگذار کرده بودیم.

وی افزود: جوانان بهترین قوه محرکه و قوه مؤید توسعه هر کشوری به شمار می‌آیند و بر این اساس نمی‌توان دست، پا، گوش و چشم جوان را بسته نگه داشت چرا که جوان پویا و با اراده است.

استاندار همدان تأکید کرد: باید اعتماد جوان را جلب و با درک صادقانه با آنها ارتباط برقرار کرد تا بتوانند از تجربه‌های مدیریتی مدیران دستگاه‌های اجرایی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: براساس اعلام نماینده سازمان‌های مردم نهاد استان همدان 80 طرح برای اجرا ارائه شده است که از این تعداد تأمین اعتبار 10 طرح را متقبل می‌شوم تا به مرحله عملیاتی برسد.

نیکبخت با اشاره به قابلیت‌های همدان برای معرفی به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام اظهار داشت: همدان 500 سال پایتخت امپراطوری ایران و 5 هزار سال تاریخ دارد و به عنوان مدنیت در جهان شناخته شده است و براساس اعلام وزیر کشور همدان از نظر سرمایه اجتماعی جزء 5 استان برتر کشور است.

وی افزود: در این راستا قدمت و تاریخ همدان به پایتخت جوانان جهان اسلام اعتبار می‌دهد و آمادگی فراهم کردن شرایط برای انتخاب شهر همدان به عنوان پایتخت جوانان اسلام را داریم.

استاندار همدان ابراز کرد: سازمان‌های مردم نهاد را پایه‌ای برای رسیدن به قله توسعه می‌دانم و واگذاری امور فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی، گردشگری و کشاورزی به سمن‌ها را نوعی تمرین مدیریتی برای اعضای سمن می‌دانم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات