خبرهای داغ:
راوی گروه تفحص شهدا گفت: امروز باید برخی نخبگان سیاسی را امربه‌معروف کرد و به آنان یادآوری كرد که دشمنی ایران با آمریکا تمام‌نشدنی است.
کد خبر: ۸۵۶۴۱۹۱
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام محمدمهدی دیانی در مراسم بزرگداشت شهادت شهید محمد غفاری كه در سال ۹۰ در سردشت به شهادت رسید با اشاره به اینکه جبهه انقلاب اسلامی همیشه باقی می‌ماند، بیان داشت: از همت بلند، مردان خدا به مقام شهادت می‌رسند کمااینکه وصیت‌نامه شهدا راه عروج را به عاشقان نشان می‌دهد و محمد غفاری ازخداخواسته بود كه او را به مقام شهدا برساند.

وی ادامه داد:اگر انسان در مسیر کمالش به قله نگاه کند رشد می‌کند، نمی‌توان مانند علی ابن ابی‌طالب(ع) شد اما می‌توان راه آنان را الگوی خود قرارداد.

وی با اشاره به اینکه شهدا به امیر المومنین(ع) اقتدا می‌کردند، بیان داشت: خصوصیات امیر المومنین فقط برای خوده اوست یکی از آن‌ها استقبال از سختی است، برخی دائم از رفاه‌طلبی دم می‌زنند و عنوان می‌کنند برای اینکه بتوانیم مردم را از سختی نجات بدهیم باید از برخی اصول و ارزش‌ها خود دست‌برداریم.

این روحانی حوزه علمیه قم اذعان داشت: در طول تاریخ مردمی که از سختی ها در مسیر پیشرفت حمایت کردند پیشرفت کرده‌اند اما افرادی به حداقل خوشی‌ها در دنیا راضی می‌شوند.

دیانی با بیان اینکه هر چه فرد در عالم خوش‌گذرانی بیشتری داشته باشد در آن بیشتر احساس پوچی می‌کند، گفت: هر فردی در راه خدا جهاد کند خدا راه خود را به او نشان می‌دهد و محمد غفاری از کودکی اهل مقاومت بود.

راوی گروه تفحص شهدا اذعان داشت: وقتی در رادیو و تلویزیون روند به‌گونه‌ای باشد که افراد به‌ سوی راحت‌طلبی هدایت و زندگی ایرانیان تبلیغ شود از سختی استقبال نمی‌کنیم در حالیکه استقبال از سختی انسان را به اوج کمال که همان شهادت است، می‌رساند.

وی با بیان اینکه اگر به دنبال آسایش بودیم پیرو امام خمینی(ره) نمی‌شدیم، عنوان کرد:خط نفاق با فرسایشی کردن ما قصد کرده برخی ارزش‌ها را از ایرانیان بستاند اما علاقه به شهدا محبتی است که خداوند در دل ما قرار داده است.

راوی گروه تفحص شهدا اذعان داشت: شهدا با آگاهی کامل خط خود را انتخاب کردند اما فرهنگ شهدا در اذهان برخی باورپذیر نیست درحالیکه شهدا با نگاه آگاهانه مسیر خود را انتخاب کردند.

وی با اشاره به اینکه شهید غفاری عشق و علاقه‌ای خاص به نماز داشت، اظهار داشت: امروز چپاول کردن بیت‌المال مثل دوره های قبل در کشور رواج یافته و برخی مسئولان بیت‌المال را با اقوام خود تقسیم می‌کنند.

راوی گروه تفحص شهدا اذعان داشت: در زمان خود نیز می‌توان مانند شهدای جنگ بود و باید نهی از منکر در جامعه زنده شود.

دیانی افزود: امروز باید برخی نخبگان سیاسی را امربه‌معروف کرد و به آنان یادآوری كرد که دشمنی ایران با آمریکا تمام‌نشدنی است.

وی با اشاره به اینکه نباید مسابقه دنیاپرستی گذاشت، افزود: پشتیبانی انقلاب اسلامی از ملت‌های مظلوم خاورمیانه همچنان وجود دارد و اگر دشمن را در خانه خود اسیر نکنیم او ما را در خانه‌مان اسیر می‌کند.

دیانی با تأکید بر اینکه جوانان ایرانی باید به جنگ با رسانه دشمنان بروند، عنوان کرد: دین ما دین نبرد با ظلم است و بزرگ‌ترین ظلم بر ما ظلم فرهنگی است.

گفتنی است محمد غفاری در ۱۳ شهریور سال ۹۰ در منطقه مرزی سردشت حین درگیری با عوامل ضدانقلاب به شهادت رسید و پیکرش پس از سه روزبه زادگاهش همدان بازگشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات