خبرهای داغ:
نشست روشنگری آسیب شناسی های شبکه های اجتماعی و تلفن همراه در حسینیه حوزه ام الائمه(س) برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۴۱۵۴
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حامد کبودوند مدرس دانشگاه  با بیان تاریخچه تأسیس اینترنت گفت:  هدف از تأسیس اینترنت توسط وزارت دفاع آمریکا در آن مقطع برداشتن فاصله جغرافیایی و تبادل اطلاعات میان سربازان آمریکایی دانست که بعدها به تمامی انسان ها تعمیم یافت.

کبودوند افزود: اینترنت پس از مدتی به یک پروژه اجتماعی تبدیل شد که هسته ی اصلی آن در آمریکا و اختیار این شبکه ی جهانی در دست رئیس جمهور آمریکا است اما اوباما که دارای دو دختر 14 و 19 ساله است به فرزندان خود برای استفاده از فیسبوک اجازه نمی دهد و نوجوانان کشورش را به این توصیه می کند که به فکر آینده باشند و خودشان را مشغول این چیزها نکنند.

وی اضافه کرد: اوباما همچنین در جمع دانش آموزان به صراحت می گوید که نگران عضویت در فیسبوک هستم و مواظب مطالبتان در این شبکه باشید. همسر اوباما هم در پاسخ به این سؤال که آیا به تنبیه فرزندان اعتقاد دارید؟ می گوید نه ولی بلافاصله تأکید می کند که اگر آنها به فیسبوک مراجعه کنند تنبیهشان می کنم.

کبودوند با اشاره به اینکه اهمیت یک موضوع وقتی است که از آن استقبال بشود و مورد توجه قرار بگیرد، به ارائه آماری از استقبال مردم دنیا از وسایل ارتباطی و نفوذ آنها در بین مردم پرداخت و گفت: تلفن پس از 74سال، 50میلیون مشترک داشت، رادیو پس از 37سال، رایانه های شخصی پس از 16سال، رایانه های قابل حمل پس از 13سال، اینترنت پس از 4سال، تلویزیون پس از 3سال و شبکه ای همچون گوگل پلاس در عرض کمتر از یک سال به این تعداد مشترک دست یافته اند. به همین دلیل مقام معظم رهبری می فرمایند که ما در برابر این فضا نه می توانیم حصار بکشیم و نه می توانیم بی تفاوت باشیم بلکه باید برخورد حکیمانه صورت بگیرد. 

این استاد دانشگاه گفت: ما هیچ وقت به فرزندمان بابت تولدش یا قبولی او پاکت سیگار هدیه نمی دهیم و اگر آثاری از مواد مخدر در وسایل فرزندانمان مشاهده کنیم، به طور جدی تحت تأثیر قرار می گیریم و به سراغ بهترین متخصصان و راهکارها می رویم. درمورد تلفن های همراه هم اگر بچه ملزومات استفاده صحیح از آن را نداند دچار آسیب می شود.

    وی در پایان افزود:  کاهش تعاملات رودررو، منزوی شدن فرزندان، عدم ورود به مباحث خانوادگی و فامیل،انحراف از اهداف زندگی واقع، افزایش خطر ابتلا به افسردگی ، احتمال بالای شکست روابط موجود در این شبکه ها(شکست عاطفی)، نابودی خلاقیت به دلیل تکرار مطالب، مورد سوءاستفاده قرار گرفتن، قرار گرفتن در معرض نابودی به خاطر مقایسه کردن خود با دیگران در زمینه های مختلف، بی خواب شدن و تهدید سلامتی افراد، دامن زدن به شایعات و تهمت زدن به افراد، تبلیغات ضددینی، به خطر افتادن حریم خصوصی بخشی از آثار منفی استفاده از شبکه های اجتماعی است واگر این ویژگی ها در نظر گرفته نشود، مانند آن است که به فرزندمان پاکت سیگار بدهیم. 

1005/پ30/ب


ارسال نظرات
پر بیننده ها