خبرهای داغ:
در راستای آموزش مهارت‌های زندگی

کارگاه آموزشی نوعروسان امداد برگزار شد

در راستای آموزش مهارت‌های زندگی، کارگاه آموزشی ویژه نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد شهرستان شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۴۰۱۴
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان شیراز  در این زمینه اظهار داشت: دوره آموزشی نوعروسان مورد حمایت امداد با حضور بیش از 80 نوعروس برگزار شد.

مرات رسولی افزود: این کارگاه در راستای اجرای آموزش‌های فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی، با حضور دکتر باباکرمی استاد برجسته دانشگاه تهران برگزار شد و موضوعاتی از قبیل ارزش نهاد خانواده در رشد و شکوفایی استعدادهای اجتماعی، اهداف مشترک اعضای خانواده، نحوه چگونگی مسئولیت‌پذیری و وظایف خانواده در آن ارائه شد.

وی ادامه داد: نیاز به آموزش هیچ‌گاه پایان نمی‌پذیرد و انسان در هر مقطع از زندگی نیاز به کسب مهارت و آگاهی‌های تازه دارد و به‌ویژه برای موفقیت در امر ازدواج و زناشویی مهارت‌هایی وجود دارد که باید پیش از ازدواج به زوج‌ها آموخته شود.

رسولی تصریح کرد: تصمیم برای ازدواج نسبت به تصمیمات دیگر تأثیر بسیار بیشتری بر زندگی افراد دارد به‌نحوی‌که اگر بیشترین و بهترین توجه خود را به امر ازدواج بدهیم مسلماً مددجویان در مسیری قرار خواهند گرفت که زندگی موفق‌تری خواهند داشت.

وی سپس بیان کرد: پیامبر (ص) می‌فرمایند: هیچ بنایی در اسلام بنیان‌گذاری نشده که نزد خداوند محبوب‌تر از ازدواج باشد و در این راستا کمیته امداد حمایت‌های مادی و معنوی خود را در راستای تقویت نهاد خانواده و ترویج این سنت حسنه متمرکز کرده است

این مسئول همچنین ابراز داشت: در یک سال گذشته 295 مورد جهیزیه برای دختران در شرایط ازدواج و زنان بی‌سرپرست دارای ازدواج مجدد و همچنین کمک‌هزینه ازدواج پسران ازدواج‌کرده موردحمایت امداد به ارزش ریالی بیش از چهار میلیارد ریال تأمین و پرداخت‌شده است.

رسولی در پایان از خیران نیک‌اندیش برای همراهی با اهداف کمیته امداد، تأمین هزینه و فراهم آوردن شرایط ازدواج دختران در آستانه ازدواج موردحمایت، دعوت به عمل آورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها