دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران:

اجرای طرح یاوران معروف در مراکز علمی دانشگاه های مازندران

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر مازندران از اجرای طرح یاوران معروف در مراکز علمی دانشگاهی استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۳۹۸۸
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۹




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، خلیل صالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران، اظهار داشت: در نظام حقوقی اسلامی ایران امر به معروف و نهی از منکر تکلیفی واجب و نوعی عبادت است که امر به نیکیها و نهی از بدی‌ها، وظیفه همه مسلمانان است.

وی افزود: چهار نشانه مومن اقامه نماز، پرداخت زکات، امر به معروف و نهی از منکر است که بر همین اساس، کسانی که به این امر مهم مبادرت می ‌‌رزند، باید مانند عبادت‌های دیگر، نیت خود را خالص کنند و در صدد اجرای حکم الهی باشند.

صالحی گفت: طرح حمایت آمران به معروف و ناهیان از منکر به عنوان طرح دوفوریتی تقدیم مجلس شد و امسال برای اجرا تقدیم دولت شده که اکنون این قانون شامل 24 ماده و 19 تبصره در فروردین امسال به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

وی افزود: یکی از اهداف این ستاد آسیب‌شناسی و ریشهیابی علل ترک معروف و انجام منکر در جامعه و زمینه سازی برای مشارکت همه جانبه مردم و دستگاه‌های اجرایی در این فریضه مهم است.

صالحی بیان کرد: امر به معروف به صورت قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی بوده که نوشتاری و زبانی وظیفه آحاد مردم می‌باشد.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی ازمنکر مازندران گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری امر به‌معروف یعنی همه‌ مؤمنان در هر نقطه‌ای از عالم که هستند، موظفند جامعه را به‌سمت نیکی، به‌سمت معروف، به‌ سمت همه‌ کارهای نیکو حرکت دهند و نهی از منکر یعنی همه را از بدی‌ها، از پستی‌ها، از پشتی‌ها دور بدارند.

وی افزود: سه هزار و 850 نفراز اقشار مختلف در قالب گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر گزینش و جذب شدند که آموزش آنها در حال اجرا می‌باشد.

به گفته صالحی, این تعداد در قالب گروه‌های 8 تا 10 نفره در شهرهای ساحلی، مناطق گردگشری و پارک‌های استان سازماندهی شدند.

وی افزود: طرح یاوران معروف نیز در مدارس و دانشگاهای استان اجرا می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر مازندران گفت: در همه ادارات دادگستری استان نیز شعبه ویژه امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده و به جرائم در این حوزه رسیدگی می‌کنند.

وی گفت: در اجرای این فریضه مهم صحبت واخلاق نیکو داشتن رمزموفقیت آمران به معروف و ناهیان از منکر است که می‌تواند تاثیر بسزایی در انجام کارشان داشته باشد.

وی به نقشه‌های شوم و جنگ نرم دشمنان اشاره کرد و گفت: در این زمینه اصحاب رسانه می‌توانند با قلم‌هایشان گام موثری در راستای اجرای مهم امر به معروف و نهی از منکر بردارند و توطئه‌های آنان را خنثی کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها